۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۲۵۵۶۴۹
آیت الله مظاهری:

ائمه جمعه عامل اصلی وحدت در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مظاهری در دیدار با ائمه جمعه استان اصفهان گفت: ائمه جمعه به عنوان حلقه اتصال بین مردم و مسؤولان، باید با رفتار پدرانه و تدبیرآمیز خود مانع هرگونه تخریب، تفرقه و اختلاف در اجتماع شوند.
آيت الله مظاهري

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله‌ حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان در دیدار ائمه جمعه استان اصفهان با تأکید بر اهمیت جایگاه مقدس نماز جمعه و با به اشاره به این که این نماز عبادی سیاسی باید مظهر وحدت و یکپارچگی در جامعه اسلامی باشد، گفت: قرآن کریم تأکید فراوانی بر حفظ وحدت دارد و اختلاف و چند دستگی را آفتی بزرگ برای جامعه اسلامی و بسیار ناپسند و خطرناک می‌داند.

 

 

وی با اشاره به تأثیر مواضع و سخنان ائمه جمعه در بین مردم و به ویژه دوست‌داران انقلاب و نظام جمهوری اسلامی افزود: ائمه محترم جمعه باید حول محور ولایت‌فقیه، عامل وحدت، یکپارچگی و همدلی تمامی آحاد جامعه باشند.

 

 

حضرت آیت‌الله‌ مظاهری با اشاره به شعار سال 1394، تدبیر رهبر معظم انقلاب را در راستای حفظ اتّحاد و یکپارچگی ملت و مسؤولان نظام بسیار به‌جا و تأثیرگذار دانسته و تأکید کرد: ائمه جمعه به عنوان حلقه اتصال بین مردم و مسؤولان، باید با رفتار پدرانه و تدبیرآمیز خود مانع هرگونه تخریب، تفرقه و اختلاف در اجتماع شوند.

 

 

رییس حوزه علمیه اصفهان در این زمینه با مذمت گناهانی که موجب اختلاف و برهم خوردن اتحاد شود،‌ اظهار داشت: هر عملی که منجر به تفرقه و تخریب شخصیت دیگران و بروز اختلاف شود، گناه است.

 

 

وی ادامه داد: اگر ارتکاب اینگونه گناهان در سطح اجتماع و در بین مردم باشد، گناه آن بزرگ‌تر است و امامان محترم جمعه می‌توانند با تدبیر و دوراندیشی، در شهر و محل خود، مانع بروز این‌گونه گناهان و مانع ظهور اختلاف و پراکندگی شوند.

 

 

حضرت آیت‌الله‌ مظاهری در ادامه بیانات خود، با بیان این که حفظ شخصیت افراد از سوی خود آنها، امری واجب به شمار می‌رود، تصریح کرد: گفتار و رفتار ائمه محترم جمعه باید به گونه‌ای باشد که حرمت شخص آنان و نیز ابهت و احترام نهاد مقدس نماز جمعه دچار خدشه نشود؛ چرا که بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی درصدد تبلیغ علیه اسلام و نظام اسلامی هستند.

 

 

 

در ابتدای دیدار آیت‌الله طباطبایی نماینده ولی ‌فقیه و امام جمعه اصفهان درباره وضعیت و فعالیت‌های ائمه جمعه استان اصفهان سخنان کوتاهی ایراد کرد./939/د102/ب4

ارسال نظرات