۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۵۵۶۶۳
مدیر حوزه علمیه امام صادق قائمشهر:

وحدت و همدلی رمز پیروزی و بقای نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر، رمز پیروزی و بقای ملت ها را وحدت کلمه دانست و گفت:‌ همدلی و همزبانی وحدت و اتحاد کلمه است و ملت ها در سایه وحدت کلمه به پیروزی دست پیدا می کنند.
مدير حوزه علميه امام صادق قائمشهر

حجت الاسلام محمدصادق سلیمانی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر با بیان این‌که خدای متعال را به خاطر وجود نعمت مقام معظم رهبری شاکر هستیم،‌ تصریح کرد: ایران اسلامی در سایه سار راهنمایی های مقام معظم رهبری هر روز در حال پیشرفت است.

 

وی با اشاره به این که انتخاب شعار سالانه از سوی مقام معظم رهبری بر اساس نیازهای آن سال است، افزود: شعار سال طبق نظر رهبری بر اساس نیازسنجی از اوضاع داخلی و خارجی و به ویژه نیاز داخلی انتخاب می شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که شعار همدلی و همزبانی با توجه به شرایط مذاکرات هسته ای بر اساس نیاز سال انتخاب شده است، افزود: با دشمنی هایی که از سوی غربی ها بر علیه ایران صورت می گیرد، می طلبد که ملت و مسؤولان با یکدیگر همدل و همزبان باشند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تفرقه عامل نابودی ملت ها است، افزود: جامعه ای موفق است که ملت ها در آن همدل باشند.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر، همدلی و همزبانی را یک تکلیف سیاسی دانست و با تاکید بر این که نقدها در کشور باید در جهت همدلی باشد، تصریح کرد: نقد منطقی و دلسوزانه موجب توسعه و پیشرفت می شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که حوزه در تحقق عملی همدلی و همزبانی باید تلاش کند، افزود: نقایصی در حوزه ها وجود دارد که همه باید برای رفع آن با همدلی و کمک به یکدیگر آن ها را برطرف کنند.

 

وی با توجه به فرا رسیدن ماه رجب و اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: ماه رجب ماهی است که نسیم رحمت الهی در آن شروع به وزیدن می کند و همه مسلمانان به ویژه طلاب باید خود را در مسیر رحمت الهی قرار دهند.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با اشاره به این که ماه رجب را «رجب الاصب» می نامند، ادامه داد: همانطور که باران زمین را تازه می کند در ماه رجب جان ها با ریزش رحمت الهی قوت می گیرند.

 

وی طلاب را به بهره گیری معنوی از این ماه توصیه و خاطرنشان کرد: لازم است طلاب با انس دعاهای روزانه در این ماه و شرکت در مراسم اعتکاف برای تزکیه نفس تلاش و از ثواب روزه های این ماه بهره مند گردند.

 

حجت الاسلام سلیمانی خاطرنشان کرد: اعتکاف فرصت خوبی است تا انسان با خدای خود به راز و نیاز بپردازد و در تنهایی به تفکر که بالاتر از هفتاد سال عبادت است بپردازد./950/ت302/ب1

ارسال نظرات