۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۵۵۷۱۸
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم خبر داد؛

خدمات بهداشتی قم به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء می‌یابد/ استقرار 133 پایگاه سلامت و 46 مرکز جامع سلامت در استان

خبرگزاری رسا ـ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به شعار هفته سلامت گفت: برای تحقق شعار ایمنی غذا از مزرعه تا سفره اقداماتی را انجام داده‌ایم که استقرار 133 پایگاه سلامت و 46 مرکز جامع سلامت در کلان شهر قم از این اقدامات است.
مرتضي آقا حسني، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی آقا حسنی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم، امروز قبل از ظهر در نشست هفته سلامت جمهوری اسلامی با شعار ایمنی غذا از مزرعه تا سفره که در سالن شهید مطهری این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: برای تحقق این شعار اقداماتی را انجام داده‌ایم که استقرار 133 پایگاه سلامت و 46 مرکز جامع سلامت در کلان شهر قم از این اقدامات است.

 

وی گفت: خدمات اولیه بهداشتی به صورت جامع و کامل به تمام مردم کلان شهر قم در مرکز و حاشیه شهر ارائه می‌شود و کیفیت و کمیت خدمات نیز افزایش می‌یابد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم افزود: برخی از خدمات سلامت که از آن جمله استقرار 41 نفر کارشناس تغذیه برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به 30 تا 40 هزار نفر خواهد بود که با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، پنج برابر افزایش خدمت به مردم را خواهیم داشت.

 

وی جای مشاوره روانشناسی و فعالیت‌های مددکاری اجتماعی را در خدمات بهداشتی خالی خواند و ابراز داشت: 45 درصد از سکته‌های قلبی و مغزی به دلیل عدم فعالیت بدنی است که کشور ما در شاخص‌های سلامت در وضعیت خطرناکی قرار دارد.

 

آقا حسنی افزود: در شاخص‌های سلامت دهان و دندان نیز میان مناطق مختلف شهر تفاوت چندانی وجود ندارد و به لحاظ سلامت دهان و دندان نیز در وضعیت مناسبی نیستیم که با طرح پیشگیری وزارت بهداشت برای کودکان، امیدواریم که در این زمینه نیز به وضعیت مناسبی در کشور برسیم.

 

وی به پنج راه برای افزایش فعالیت‌های بدنی اشاره کرد و یادآور شد: تصمیم‌گیری برای شروع فعالیت بدنی، داشتن یک برنامه فعالیت بدنی روزانه و انجام حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط در هر هفته برای افزایش فعالیت‌های بدنی مناسب است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم افزود: در صورت امکان انجام برخی فعالیت‌های بدنی منظم با شدت بالا مؤثر است و در نوجوانان و جوانان، فعالیت بدنی با شدت متوسط تا بالا به مدت 60 دقیقه نیز مؤثر خواهد بود./908/پ202/ف

ارسال نظرات