۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۵۵۷۶۰
استاد اخلاق حوزه علمیه:

بی‌خیالی نسبت به آفات فضاهای مجازی به رشد معنوی انسان لطمه می‌زند

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه استاد با بیان این‌که انسان باید مسائلی را که به او لطمه می زند از بین ببرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه بسیاری از افراد می دانند که از فضاهای مجازی آسیب می بینند اما به روند خود ادامه می دهند و بی‌خیال هستند.
حجت الاسلام والمسلمين علي مؤيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی مؤیدی استاد اخلاق حوزه علمیه قم عصر امروز در جلسه اخلاق مسجد علی مرتضی(ع) قم گفت: اگر انسان اهل مراقبه، محاسبه، توجه الی الله و خلوت در سحر باشند، آرام آرام می بینند که نوری در دلش پدید آمده که او را به حقیقت شهود می رساند.

 

وی افزود: در این صورت است که انسان حقیقت وجودی خود را پیدا می کند، هر اندازه که نفس انسان در این مسیر به پیش برود می یابد که از ظلمات به سوی نور در حال حرکت است؛ بنابراین تمام سعی انسان باید برای مراقبه و محاسبه اعمال خود باشد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که اگر سیر انسان زلال و مشروع باشد به سوی نور وجودی حرکت می کند، اظهار داشت: اگر دریچه معرفت النفس بر روی انسان گشوده شود، به معرفت الله نیز دست پیدا می کند؛ بنابراین این که در روایات بر معرفت النفس تأکید شده به این دلیل است که معرفت النفس مقدمه ای برای معرفت الله است.

 

وی ادامه داد: نور معرفت الهی دارای درجاتی است، گذر انسان در قیامت و از روی پل صراط بستگی به این نور دارد؛ حقیقت نور قرب الی الله و بندگی خالصانه خداوند است، حقیقت بندگی این است که عبد همه چیز خود را متعلق به مولا بداند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مؤیدی با بیان این که عالم ماده تاریک ترین و محدود ترین عالم ها است، ابراز داشت: ذات عالم ماده تاریکی است؛ هرکس دارای هر مسلکی که باشد بر این مسأله اذعان دارد که عبادات با صدق و اخلاص سبب قرب الی الله می شود.

 

وی عنوان کرد: انسان باید به اندازه ای لطیف شود تا بتواند لطیف ترین حقایق را درک کند؛ انسان باید دقت داشته باشد که فریب شیطان را نخورد، شیطان سعی دارد که انسان ر ا به وسیله گناهان گذشته او از رحمت الهی مأیوس کند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که انسان باید مسائلی را که به او لطمه می زند از بین ببرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه بسیاری از افراد می دانند که از فضاهای مجازی آسیب می بینند اما به روند خود ادامه می دهند و بی خیال هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مؤیدی ادامه داد: برخی دیگر نیز از زبان خود آسیب می بینند و سبب تاریک شدن دل ها می شوند؛ انسان ها باید از سه ماه مبارک رجب، شعبان و رمضان بهترین استفاده را بکنند./1323/پ202/ف

ارسال نظرات