نشست نقش مذاکرات هسته ای در توسعه سیاسی کشور برگزار شد
مظفرعلیزاده در این نشست با بیان این که اینگونه فعالیت ها، یک فعالیت قرآنی است، اظهار داشت: با توجه به آیات قرآنی در یک صدایی نمی شود قولی را شنید و از طرفی دانشگاهها هم بایستی محل شنیدن صداهای مختلف در عرصه سیاست و فرهنگ فراهم باشد.
وی افزود: برگزاری این نشست ها بدین معنا است که جامعه به سمت عقلانیت می رود و اگر زمینه گفتگو و گفتمان و مناظره باز شد، حتی اگر در انتخاب هم اشتباه صورت بگیرد بهتر از اینست که به ما دیکته شود و این امر با اسلام مخالف است.
وی تصریح کرد: اسلام همیشه به دنبال این موضوع بوده است که با مخالفین گفتگو کند و آنها را موافق سازد و با معاندین نیز گفتگو کند تا به درجه ای پایین تر از عناد و دشمنی برسند و کسانی هم که بعد از پیامبر اکرم (ص) آمدند بر این عقیده نبودند که هر کس که با ما نیست پس دشمن است.
عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان بیان داشت: خداوند هم به پیامبران خودش امر می کند که به سوی مخالفان خودتان بروید و با زبان منطق و به صورت اصولی با آنها صحبت کنید و شما حق تندی و بداخلاقی ندارید.
وی با بیان این که برخی از افراد از مسائل پشت پرده توافق هسته ای آگاهی ندارند و این حق جامعه است تا در این موضوعات به شناخت برسند، اظهار کرد: بهتر است که تحلیلگران موافق و مخالف درباره توافقات هسته ای حرف بزند و نظرات خودشان را ارایه کنند و بگویند که آیا اگر با جهان تغابل کنیم بهتر است تا تعامل؟
علیزاده با طرح این سؤال ها که آیا با همه جهان پنجه در پنجه بیندازیم بهتر است یا این که منافع آنها را در نظر بگیریم و منافع خودمان را هم درنظر بگیریم بهتر است؟بیان داشت: و اما هر جا که قرار است ارزش ها، حریت، اهداف، مملکت و انقلاب اسلامی را به یغما ببرند منطقی در برابر آنان ایستادگی کنیم.
وی با بیان این که زبان منطق فقط شمشیر نیست،تصریح کرد:عالی ترین منطق، منطق قرآن است که گفتگو می باشد و باید با همین منطق پیش برویم و کسانی هم که منطق خود بینی، خودرأیی و خود نظری دارند نیز متوجه شوند که با ایجاد سعه صدری که قرآن به آن دستور داده است می توان توافقات هسته ای را ادامه داد و این امر به صلاح همگان است.
درادامه سعید احدیان، مدیر مسؤول روزنامه خراسان گفت: از توافق های صورت گرفته حمایت می کنیم و این درحالی است که نگرانی های جدی هم در این مورد داریم.
وی افزود: درسیره پیامبر اکرم (ص)،اهل بیت و حضرت علی (ع) گفتگو و تعامل با مخالف و معاند برای تغییر موضع بوده است چرا که در جنگ جمل حضرت علی (ع) پیک های مختلفی را برای مذاکره با طرف مقابل می فرستد و تلاش بر اینست که معاند به مخالف تبدیل شود.
وی با بیان این که در همین جنگ جمل سیره مشخص است، تصریح کرد: وقتی کار از طریق گفتگو به جایی نمی رسد شمشیر به وسط می آید و گفتگو دارای مرز مشخصی است و این درحالی است که مذاکرات هسته ای را نباید یکطرفه قضاوت کرد./934/پ202/ج