۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۲۵۵۸۶۱
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

دوست و دشمن به علم و ایمان امام باقر اقرار داشتند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال با اشاره به این که مهم ترین شاخصه امام محمد باقر(ع)، باقرالعلوم به معنای شکافنده علوم است، گفت: دوست و دشمن به علم، تقوا و ایمان امام باقر(ع) اقرار کردند و احادیثی که امروز در در کتب مختلف موجود است، اکثرا از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان شنبه شب در حرم مطهر علی بن باقر(ع) در جمع زائران این امامزاده واجب التعظیم در مشهد اردهال کاشان، با تبریک میلاد امام محمد باقر(ع) گفت: ماه رجب ماه خدا و استغفار است و می توان با روزه داری که در این ماه بسیار سفارش شده است از ثواب زیادی بهره مند شد.

 

وی افزود: از امام کاظم(ع) روایت است که رجب نام نهری در بهشت است که آن نهر از شیر سفیدتر و از عسل شیرین تر است و هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیر، خداوند در پاداش آن روزه داری، نوشیدن از آن نهر را برای او در نظر می گیرد.

 

حجت الاسلام عباسی گفت: در ماه رجب فریضه اعتکاف نیز قرار دارد که معتکفان با سه روز روزه داری و نیایش می توانند دوره ای جدید از ارتباط با خداوند متعال را شروع کرده و از فیوضات ایام اعتکاف که سرشار از برکت است استفاده کنند.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که فردا روز اول رجب و مصادف با ولادت امام محمد باقر(ع) است، گفت: سفارش شده است با روزه داری در روز اول ماه رجب، آتش جهنم از شخص روزه دار دور می شود، از این رو شایسته است که با همت و توجه به برکات ماه رجب این فرصت های عظیم عبادی را از دست ندهیم.

 

به گفته وی، حضور در شب ولادت امام باقر(ع) در جوار مضجع نورانی فرزند بلافصل ایشان نیز توفیقی است که برای ما ایجاد شده است تا ولادت پدر بزرگوار این امامزاده واجب التعظیم را خدمت ایشان تبریک عرض کنیم.

 

وی با اشاره به این که مهم ترین شاخصه امام محمد باقر(ع)، باقرالعلوم به معنای شکافنده علوم است، افزود: دوست و دشمن به علم، تقوا و ایمان امام باقر(ع) اقرار کردند و احادیثی که امروز در در کتب مختلف موجود است، اکثرا از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است.

 

وی تأکید کرد: امام باقر(ع) در دوران زندگانی خود توانست شاگردان بسیاری را تربیت کند و از این طریق خدمات ارزنده ای در رابطه با گسترش دین مبین اسلام انجام داد، اما دشمنان از انجام فعالیت های ایشان جلوگیری می کردند.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که از امام محمد باقر(ع) روایت است که چهار چیز از گنج های نیکوکاری است، افزود: نخستین مورد پنهان کردن حاجت است و دومین مورد پرداخت صدقه در خفا است، از این رو شایسته است تا کمک های خود به نیازمندان و مستعضعفان را آشکار نکنیم.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان ادامه داد: سومین مورد از گنج های نیکوکاری پنهان کردن درد جسمانی و درونی است و چهارمین آن کتمان کردن مصیبت است تا از این طریق مشمول اجر و مزد از سوی خداوند متعال شویم./1307/پ202/ح

ارسال نظرات