۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۲۵۵۸۷۰
مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال:

مسلمانان مدیون فصاحت، بلاغت و بیان امام باقر هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر گفت: امام محمد باقر(ع) تنها امامی است که از طرف پدر و مادر به حضرت فاطمه زهرا(س) منسوب است، چرا که پدر ایشان نوه حضرت زهرا(س) و مادر ایشان دختر امام حسن(ع) بوده است.
حجت الاسلام سيد حسين کاظمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین کاظمی، مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) یکشنبه شب در مراسم جشن میلاد امام محمد باقر(ع) در جوار مضجع نورانی فرزند ایشان در روستای دارالسیاده علوی کاشان، با تبریک میلاد امام محمد باقر(ع)، گفت: این امامزادگان با از خود گذشتگی به شهادت رسیدند و به این مقام دست یافتند و به تعبیر زیارت جامعه کبیره، این بزرگواران در این دنیا به شهادت رسیدند تا شفیعان روز قیامت شوند.

 

وی افزود: امام محمد باقر(ع) تنها امامی است که از طرف پدر و مادر به حضرت فاطمه زهرا(ع) منسوب است، چرا که پدر ایشان نوه حضرت زهرا(س) و مادر ایشان دختر امام حسن(ع) بوده است.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر گفت: امام محمد باقر(ع) در روز اول ماه رجب سال 57 هجری قمری دیده به جهان گشود و ایشان امامی است که واقعه کربلا را نیز دیده است.

 

حجت الاسلام کاظمی گفت با اشاره به این که بیشتر احادیث موجود از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است، افزود: ما مدیون زبان، بیان، فصاحت و بلاغت امام باقر(ع) و امام صادق(ع) هستیم.

 

ویس یادآور شد: از امام صادق(ع) روایت است چهار شب است که اگر احیا گرفته شود حاجت انسان داده می شود که یکی از آن چهار شب، شب اول ماه رجب است، از این رو امشب  را باید شب مناجات و استغفار قرار داد.

 

وی با اشاره به این که رجب ماه خدا، شعبان ماه پیامبر اسلام(ص) و رمضان ماه امت پیامبر اکرم(ص) است، گفت: شایسته است با مراجعه به مفاتیح، اعمال شب اول ماه رجب را بجا آورده تا از ثواب آن بهرمند شویم که یکی از سفارشات، خواندن نماز سلمان در روز اول ماه رجب است.

 

حجت الاسلام کاظمی گفت: از امام صادق(ع) روایت است که با روزه داری در روز اول ماه رجب، خداوند خوشنود می شود و از غضب خدا در امان خواهیم ماند.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر با اشاره به این که شخصی که روزه قضا دارد نمی تواند روزه مستحبی بگیرد، گفت: شخصی که نماز قضا دارد می تواند نماز مستحبی بخواند، از این رو با روزه داری مستحبی و یا قضا در روز اول ماه رجب، از ثواب و اجر عظیم آن بهره مند شوید./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات