۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۵۵۹۲۵
امام جمعه نور:

گسترش مراکز علمی و دینی موجب رشد و بالندگی کشور می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور با بیان این که ساخت مراکز علمی و دینی از ثواب دنیوی و اخروی بالایی برخوردار است، گفت: مشارکت مردمی در ساخت مدارس موجب رشد و بالندگی علمی کشور خواهد شد.
امام جمعه نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده، امام جمعه نور امروز در پنجمین همایش تجلیل از خیرین این شهرستان گفت: هر حرکتی که در زمینه علم و علم آموزی صورت گیرد باعث رشد و ترقی جامعه است و خیران مدرسه ساز نقش مهمی در ارتقای رشد علمی جامعه دارند.

 

امام جمعه شهرستان نور گفت: خیران مدرسه سازکه در این راه مقدس گام برمی دارند به حتم از آینده نگری و افق دید بلند برخوردار هستند.

 

حجت الاسلام باقرزاده با بیان این که ساخت مدرسه از ثواب دنیوی و اخروی بالایی برخوردار است، گفت: انجام کارهای خیر آینده انسان ها را تضمین می کند و پاداش اخروی بسیاری نصیب آن فرد خواهد کرد.

 

امام جمعه نور با بیان این که ساخت مراکز علمی و دینی از ثواب دنیوی و اخروی بالایی برخوردار است، گفت: مشارکت مردمی در ساخت مدارس موجب رشد و بالندگی علمی کشور خواهد شد.

 

حجت الاسلام باقرزاده با اشاره به مشارکت مناسب خیران در ساخت مدارس، این مسأله را مرهون انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل حاکم بودن طاغوت خیران در ساخت مدارس مشارکت نمی کردند.

 

وی با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت در همه جوامع،‌ بیان کرد: در زمانی که جهان اسلام پرچمدار علم و دانش بود،‌ کشورهای به ظاهر قدرتمند امروزی بهره ای از علم نیاموخته بودند.

 

حجت الاسلام باقرزاده تصریح کرد: هر حرکتی که در زمینه علم و علم آموزی صورت گیرد باعث رشد و ترقی جامعه است و خیرین مدرسه ساز نقش مهمی در ارتقای رشد علمی جامعه دارند.

 

وی انقلاب ایران را علاوه بر یک انقلاب اسلامی و دینی، یک انقلاب فرهنگی نیز برشمرد و گفت: اهتمامی که اسلام برای فراگیری علم و دانش داشته در هیچ دینی وجود ندارد.

 

امام جمعه نور با بیان این که احادیث، روایات و آیات متعددی در مورد اهمیت علم و دانش در دین ما وجود دارد، افزود: امامان معصوم(ع) هر وقت فرصتی برای گسترش علم پیدا می کردند، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و به بسط و توسعه علم در بین مردم اهمیت ویژه ای قائل بودند.

 

حجت الاسلام باقرزاده خاطرنشان کرد: اجر معنوی آموزش دهندگان، که در حال یک جهاد مقدس علمی هستند، نزد خداوند محفوظ بوده و ما نیز به نوبه خود از آنها تشکر می کنیم.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز دشمن با تبلیغات گسترده در جهت تضعیف اصول دینی در میان نسل جوان گام بر می دارد، خاطرنشان کرد: باید نسل جوان و نوجوان خود را در برابر هجمه های فرهنگی دشمن مصون بداریم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در تربیت دینی دانش آموزان بر عهده دارد، بیان داشت: معرفت دینی باید در دانش آموزان بیشتر ترویج شود تا شاهد پرورش نسلی دیندار و انقلابی باشیم.

 

وی این که آموزش و پرورش باید در جهت پرورش نیروهای مؤمن و معتقد به اصول انقلاب تلاش کند، ادامه داد: ترویج معارف دینی باید در کنار مباحث علمی باید در اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات