۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۵۵۹۵۱
امام جمعه بابل:

تقویت فعالیت های قرآنی موجب تحکیم مبانی دینی در دانش آموزان می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل گفت: گسترش فعالیت های پرورشی و تربیتی در مدارس موجب استحکام اعتقادات دینی دانش آموزان می شود.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جلسه هیأت امناء مدرسه قرآنی فروزنده مقیمی این شهرستان، با بیان این که ظهور قرآن در مدارس قرآنی بیشتر نسبت به مدارس دیگر دیده می شود، ادامه داد: حرکت دانش آموزان باید حرکتی جهت مند باشد و هر قدمی که در زندگی بر می داریم باید ما را به خداوند نزدیک تر کند.

 

رییس هیأت امنای مدارس قرآنی شهرستان بابل، گسترش فعالیت های پرورشی و تربیتی در مدارس را موجب استحکام اعتقادات دینی و مکارم اخلاقی دانش آموزان دانست و افزود: امروز دشمنان نظام اسلامی همه توان خود در جهت تضعیف مبانی دینی نسل جوان جامعه ما به کار گرفته اند.

 

وی به اهمیت قرآن در تربیت دانش آموزان اشاره کرد و با بیان این که وظیفه هر فرد مسلمان فراگیری قرآن است، بیان داشت:  انس با قرآن انسان را از هر گونه انحراف مصون می دارد.

 

امام جمعه بابل با تأکید براین که فرهنگ قرآنی باید بیشتر در میان نسل جوان جامعه امروز ترویج و تبیین شود، خاطرنشان کرد: قرآن کریم گنجینه پرارزش کلام الهی است.

 

وی تدبر در قرآن کریم در کنار حفظ و قرائت کلام الهی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید نسبت به مفاهیم ارزشمند الهی درکی مناسب داشته باشیم و این مسأله با تدبر در قرآن امکان پذیر خواهد بود.

 

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر این که قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: عمل کردن به معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی باید در دستور کار همه مسلمانان باشد تا آنان را به سوی سعادت و معنویت هدایت کند.

 

وی تصریح کرد: قرآن گوهر گرانبهایی است که اگر در راستای تفهیم و ترویج آن تلاش خاصی صورت گیرد شاهد حل بسیاری از مشکلات جوامع بشری خواهیم بود که این ها همه از الطاف خدواند منان است که برای ما تدبیر کرده است.

 

حجت الاسلام روحانی بر تأثیر هم‌افزایی در تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم در جامعه اشاره کرد و افزود: افراد توانمند در حوزه قرآنی با کمک و همکاری دانشگاه‌ها و خانواده‌ها شناسایی می شوند و برای پرورش نخبگان کارهای تخصصی علوم قرآنی انجام می شود.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل بر گسترش درک عمومی مردم از مفاهیم، زیبایی‌ها و لذات معنوی قرآن کریم از طریق انس و ارتباط مستمر با آن تأکید کرد.

 

وی با تأکید براین که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از مفاهیم قرآنی در متن زندگی فردی و اجتماعی هستیم، تصریح کرد: مفاهیم قرآنی باید زندگی روزمره ما نهادینه شود تا بتوانیم در مسیر رشد و تعالی گام برداریم.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که امروز فرصت برای گسترش جهانی اسلام ناب فراهم است، بیان داشت: جهانی شدن اسلام ناب امروز به عنوان خطری بزرگ برای استکبار و استعمار جهانی است.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بابل نیز در این نشست گفت: قرآن کریم شایسته‌ترین آموزه‌ای است که جامعه بشری محتاج آن است و به یقین سلامت، رستگاری و فلاح جامعه نیز نشأت گرفته از همین کتاب انسان‌ساز و برتر است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات