۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۵۵۹۶۳
فرمانده سپاه عاشورا:

دشمن به دنبال تضعیف پایگاه مردمی سپاه است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بطن مردم و خدمتگزار ملت است، گفت: دشمن به دنبال تضعیف پایگاه مردمی سپاه است، در حالیکه بسیج بدنه فعال ملت است.
سردار غلام‌عسگر کريميان، فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که به مناسبت فرا رسیدن دوم اردیبهشت، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ترتیب یافت، اظهار داشت: سپاه مولود انقلاب اسلامی است و هیچ نهادی مشابه آن در سراسر دنیا وجود ندارد.

 


وی با تأکید بر این‌که وظیفه ذاتی سپاه دفاع از ارزش های اسلامی است که در همه برهه ها در این زمینه خوش درخشیده است، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران پس از انقلاب اسلامی با تدبیر خاص حضرت امام خمینی(ره) برای حفظ دستاوردهای انقلاب تشکیل شد که پس از سال ها نتیجه آن را مشاهده می کنیم.

 


سردار کریمیان با بیان این‌که یکی از دلایل تشکیل سپاه پر کردن خلأهای امنیتی و انتظامی موجود بود، تصریح کرد: سپاه حضور خود را در تأمین امنیت و دفاع از کشور در غائله قومیت‌گرایی، گروهک ها و حمله امریکا به طبس نشان داد که دوران دفاع مقدس اوج شکوفایی ابتکار عمل و ایده نیروهای آن بود.

 


وی با تأکید بر این‌که سپاه پاسداران بر اساس قانون اساسی حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی را بر عهده دارد، گفت: شالوده اصلی این نهاد مقدس جوانان غیرتمند، متعهد، متخصص و با انگیزه است، ضمن این‌که سپاه محصور در مرزهای جغرافیایی کشور نیست و آمادگی کامل براق مقابله با تهدید نظامی، امنیتی و فرهنگی دشمنان دارد.

 


فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به اینکه سپاه پاسداران پس از جنگ نیز در عرصه سازندگی فعالیت داشته و هم اکنون در عرصه اقتصاد مقاومتی فعال است، تاکید کرد: رسالت مهم سپاه در برهه کنونی جذب، آموزش، ساماندهی و به کارگیری نیروی مردمی است.

 


سردار کریمیان با بیان این‌که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بطن مردم و خدمتگزار ملت است، گفت: دشمن به دنبال تضعیف پایگاه مردمی سپاه است، در حالیکه بسیج بدنه فعال ملت است، باید دانست که مردم‌داری و مردم‌یاری دو اصل مهم برای سپاه و پاسداران محسوب می شود.

 


وی افزود: راهبرد دفاعی سپاه بر اساس دکترین نبرد نامتقارن و استفاده از نیروهای مستعد و مردمی برای ایجاد حصاری امن پیرامون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، از این رو تقویت و قوت اقتدار کشور هدف اصلی سپاه و بسیج به شمار می رود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات