۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۰
کد خبر: ۲۵۶۰۹۵
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات کشور:

مراسم اعتکاف سال گذشته در ۵ هزار و ۲۷ مسجد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی سازمان تبلیغات کشور در نشست هم اندیشی سنت حسنه اعتکاف با تاکید بر این که اعتکاف باید با تکیه بر منابع مردمی برگزار شود، گفت: سال گذشته در ۵۰۲۷ مسجد مراسم اعتکاف برگزار شد.
روحاني نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد افزود: حدود دو دهه از احیای سنت حسنه اعتکاف در کشور می گذرد و هر سال نسبت به سال قبل استقبال مردمی از این مراسم بیشتر می‌شود. حضور مردم به ویژه جوانان در مراسم اعتکاف واقعا چشمگیر است.

 

وی تصریح کرد: مراسم اعتکاف در طول سال به جز ایامی که روزه گرفتن در آنها حرام اعلام شده قابل برگزاری است اما از آن جا که در کشور ما  ایام البیض مورد توجه قرار گرفته و توصیه های فراوانی نسبت به برگزاری مراسم اعتکاف در این ایام شده این مراسم درماه رجب برگزار می‌شود. ما هم توصیه نمی کنیم که این مراسم در ماه های دیگر برگزار شود چون در این صورت از شکوه و عظمت آن کاسته می‌شود.

 

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تصریح کرد: ما می توانیم اعتکاف را در همه مسجدهایی که مراجعه عمومی به آنها می‌شود، برگزار کنیم که تقریبا به همه مساجد کشور مراجعات عمومی می‌شود اما همه آنها دارای امکانات عمومی نیستند. امیدواریم امکانات لازم فراهم شود تا مساجد بیشتری توانایی برگزاری مراسم اعتکاف را داشته باشند. در سال گذشته در 5 هزار و 27 مسجد مراسم اعتکاف برگزار شد.

 

وی با تاکید بر لزوم پرهیزاز اجرای برنامه های متراکم جانبی در خلال مراسم اعتکاف، گفت: باید طوری برنامه ریزی کنیم که خلوت معتکفین به هم نخورد.

 

روحانی نژاد در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: چون اعتکاف مراسمی معنوی است می تواند بستری شود برای نفوذ عرفانهای کاذب و جنبشهای نوپدید دینی لذا باید باید به این مساله توجه ویژه داشته باشیم.مدیران ادارات کل تبلیغات اسلامی استانها ریاست ستاد اعتکاف استانها را به عهده دارند که سایر دستگاه ها و نهادهای استان نیز در برگزاری این مراسم با آنها تعامل و همکاری خواهند داشت.

 

گفتنی است، با توجه به نزدیک شدن ایام‌البیض ماه رجب به منظور برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم اعتکاف و تبادل تجربیات، نشست هم‌اندیشی سنت حسنه اعتکاف با حضور نمایندگان بیش از 22 دستگاه‌ و نهاد ذیربط به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی و به ریاست حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد معاون امور فرهنگی و تبلیغ این سازمان برگزار شد./1325/د101/ی

ارسال نظرات