۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۲۵۶۰۹۸
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان:

امام باقر با انقلاب فرهنگی دین الهی را احیا کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: امام حسین(ع) اسلام را با خون خود حفظ کرد و امام باقر(ع) با انقلاب فرهنگی توانست این رسالت را به خوبی انجام دهد و دین خدا را احیا کند.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان دوشنبه شب در جشن میلاد امام باقر(ع) در مسجد جامع طاهرآباد از توابع بخش مرکزی کاشان با اشاره به این که امامان معصوم(ع) در مقاطع مختلف به رسالت الهی خود عمل می کردند گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمود، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هر دو امام هستند خواه قیام کنند یا نکنند در امامت آنان خدشه ای وارد نمی شود.

 

وی افزود: در مقطعی زمینه برای قیام امام حسین(ع) فراهم بود اما در زمان امام باقر(ع) این زمینه فراهم نبود، از این رو امام حسین(ع) اسلام را با خون خود حفظ کرد و امام باقر(ع) نیز با انقلاب فرهنگی توانست این رسالت را به به خوبی انجام دهد و دین خدا را احیا کند.

 

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: بعد از نهضت عاشورا جامعه چنان در انحراف فکری و فرهنگی فرو رفت که مکه و مدینه به‌ عنوان مهبط وحی و محل سکونت و حکومت پیامبر اکرم(ص) به مرکز فساد تبدیل شد، از این رو امام چهارم(ع) فضا را با خضوع و خشوع و معنویت نهفته در دعاهای خود اندکی به مسیر صحیح و حق متمایل کردند و امام پنجم(ع) در این فضا به تبیین و روشنگری پرداختند.

 

وی افزود: اصلاح امت پیامبر(ص) به معنای مبارزه با انحرافات فکری و اعتقادی و اخلاقی، نیازمند ایجاد زمینه‌های فکری و تبیین اندیشه صحیح و مستند به آیات قرآن و احادیث نبوی بود، از این رو، اگر نهضت عاشورا برای اصلاح امت پیامبر(ص) به وقوع پیوست نهضت فکری علمی امام باقر(ع) تا اندازه ای این هدف را محقق و به اصلاح امت پیامبر(ص) کمک کرد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان در ادامه، ضمن دعوت آحاد مردم به عمل به سیره اهل بیت(ع) خواستار تحقیق و بررسی بیشتر بشر در زندگی اهل بیت(ع) شد.

 

حجت‌الاسلام حسینی، همچنین با اشاره به نزدیک بودن آیین معنوی اعتکاف یادآور شد: استقبال خوب اهالی از آیین اعتکاف مسجد جامع طاهرآباد، همکاری و همیاری بیشتر مسؤولان و حمایت و همیاری نمازگزاران را برای برگزاری هرچه بهتر این آیین می طلبد./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات