۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۲۵۶۱۰۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

سیره علمی و اخلاقی علما بهترین الگو برای طلاب جوان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر شناخت درست طلاب و روحانیان از زندگی بزرگان و عالمان وارسته گفت: با کنکاش در سیره رفتاری و سبک زندگی علمای حاضر به خصوص امام راحل درس های بزرگی را گرفت.
طلبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد تقی ناطقی، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) امروز در جمع طلاب بخش لاله آباد بابل، طلبگی را توفیق الهی عنوان کرد و گفت: طلاب و روحانیان باید قدردان فرصت خدمت در عرصه دین با عنوان سربازی امام زمان(عج) باشند.

 

وی با بیان این که باید با مطالعه زندگی بزرگان و نامان نیک درس هایی را برای زندگی آینده بگیریم، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن پیامبر گرامی اسلام را ملکف به یاد از خوبان گذشته و نامان نیک کرد.

 

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) به روایتی از پیامبر گرامی اسلام در خصوص جایگاه عالمان و احترام به آنان اشاره و تصریح کرد: مقام عالمان آنقدر بالا است که پیامبر هنگامی که جمعی از علما وارد مجلسی که مللو از جمعیت شدند دستور بر بلند شدن برخی افراد و نشستن عالمان دادند.

 

وی به آیه چهارم سوره مریم اشاره کرد و افزود: افراد صدیق و راستگو انسان های قابل اعتماد هستند و حضرت ابراهیم اول انسانی صدیق و راستگویی بود و بعد به مقام نبوت رسید زیرا پاداش خداوند به انسان ها در قبال عمل صالح است.

 

حجت الاسلام ناطقی به آیه 54 و 55 سوره مبارکه مریم اذعان و خاطرنشان کرد: حضرت اسماعیل و حضرت ادریس زمانی به پیامبری برگزیده شدند که دارای دو خصلت ارزشمند اخلاص و صداقت بودند زیرا بر اساس وعده الهی انسانی با صداقت اخلاص در امور را پیشه کند خداوند بقیه امور او را درست می کند.

 

وی به دیگر خصلت های انسان مؤمن حقیقی پرداخت و ادامه داد: انسان مؤمن فردی با وقار است و به گونه ای رفتار می کند که اطمینان دیگر انسان ها شود.

 

امام جمعه هشتگرد با تاکید بر شناخت درست طلاب و روحانیان از زندگی بزرگان و عالمان وارسته گفت: با کنکاش در سیره رفتاری و سبک زندگی علمای حاضر به خصوص امام راحل درس های بزرگی را گرفت.

 

وی افزود: طلاب و روحانیان باید امام خمینی(ره) را الگوی خود قرار دهند کسی که با ایمان به خدا از هیچ قدرتی در عالم نمی ترسید و این شد که در مقابل همه قدرت های استکباری تنها با اتکال به خدا بایستند.

 

حجت الاسلام ناطقی با بیان این که سالم سازی فضای جامعه موجب تربیت انسان های پاک خواهد شد، افزود: خداوند متعال برای نسل بشرآئین نامه زندگی فرستاد و از آغازین روزی که بشر را آفرید تا امروز قرآن مجید به عنوان آخرین و کامل ترین کتاب آسمانی را فرستاد و هیچ گاه زمین از حجت خدا خالی نشد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات