۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۲۵۶۱۱۱
امام جمعه چابهار:

جنایات امروز آل سعود ریشه در خوی استکباری آنان دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چابهار با بیان اینکه سعودی‌ها آلت دست استکبار هستند و جنایات امروز آنها ریشه در خوی استکباری آنان دارد، گفت: آنان متعلق به جهان اسلام نیستند و ملت‌های مسلمان دیگر با بیداری و هوشیاری هویت خشن آنان را شناخته‌اند.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي، امام جمعه چابهار و مدير مدرسه علميه امام صادق (ع)

حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه چابهار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: رژیم متجاوز آل سعود بعد از این‌که قائله طالبان و القاعده را در بسیاری از کشورهای اسلامی رواج داد، دست به تغییر سیاست است.

 

وی افزود: سعودی‌ها سرمایه مالی و پول نفتی را که به رایگان از اموال مسلمین به دست آوردند، کافی ندیدند و به همین منظور و برای تسلط بیشتر بر جوامع مسلمان، به دخالت در امور کشورهایی همچون افغانستان، سوریه، عراق و پاکستان روی آوردند.

 

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: عربستان، پس از این دو مرحله ناکامی، هنگامی که به اهداف خود دست نیافته بود، به دست خود، چهره واقعی خود را برای جهانیان نمایان کرد، در حالی که القاعده و طالبان را از خود دور می‌دانستند، به محض این‌که این گروه‌ها رو به اضمحلال رفتند و داعش نیز که ادامه دهنده راه آنها بود، شکست خورد، خودِ دولت عربستان وارد صحنه شد و به کشوری مظلوم و فقیر حمله‌ور شد.

 

وی افزود: ملت مسلمان یمن حاضر نشدند که زیر سلطه بیگانگان باشند و خواهان تعیین سرنوشت خود بودند، در زمانی که مردم انقلابی یمن به تدریج در حال ساماندهی دولت بودند، تعدی‌کنندگان سعودی حمله خود را به این کشور آغاز کرد.

 

امام جمعه چابهار تأکید کرد: امام خمینی(ره) در همان سال‌ 66 که آل سعود دست به کشتار حجاج ایرانی زد، فرمودند اینها لیاقت خادمی حرمین را ندارند؛ ما مشاهده می‌کنیم، که تجاوز آنها کاملا مشخص است هم‌دست غاصبان صهیونیست و جیره‌خوار آمریکا هستند.

 

وی بیان داشت: ما باید مردم برخی کشورهای اسلامی همچون کویت، بحرین و امارات را از حاکمان خودفروخته‌شان جدا بدانیم، دولت های آنها مهره‌هایی هستند که از سوی مستکبرین حمایت می شوند.


حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی غیر همسو با عربستان باید با ایفای نقش در فضای رسانه‌ای و سیاسی از ملت یمن حمایت کنند، مانند پاکستان که در تجاوز عربستان مشارکت نکرد.

 

وی اظهار داشت: جنایات امروز عربستان ریشه در خوی استکباری آنها دارد، چون گروهی منحط و آفریده دست استکبار هستند و متعلق به جهان اسلام نیستند، ملت‌های مسلمان دیگر با بیداری و هوشیاری هویت خشن آنان را شناخته‌اند و با وحدت خود درس بزرگی به آنها خواهند داد، همان‌گونه که در شیعه عده‌ای تحت لوای انگلیس به تفرقه‌افکنی می‌پردازند، وهابیت نیز آلت دست آمریکا است و همه اینها به اتفاق یکدیگر یک غده سرطانی برای جهان محسوب می‌شوند.

 

امام جمعه چابهار با بیان این‌که عقول و شعور مسلمانان به حدی رسیده است که حق را تشخیص می‌دهند، ادامه داد: تجربه نشان داده است که اگر یک ملت برای تعیین سرنوشت خود اراده‌ای قوی داشته باشد و در برابر دشمنان ایستادگی کند قطعا پیروز خواهد شد؛ چنانچه چند سال قبل نیز همین عربستان به یمن حمله کرد و عاقبت با سرافکندگی و شرمساری و به جا گذاشتن کشته‌های فراوان به کشور خود بازگشت.

 

وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، آنها جنگی را شروع کرده‌اند که مانند باتلاق است و خودشان را غرق خواهد کرد، نشانه‌های شکست عربستان نیز هویدا شده است، اینکه تقاضای مذاکره می‌کنند، به این معناست که می‌خواهند در فضایی آبرومندانه آتش بس اعلام کنند اما نمی‌توانند چنین کاری را عملی کنند، مردم یمن با شور انقلابی خود این متجاوزان را از خاک خود بیرون خواهد راند و پیروزی نهایی از آنِ یمن است./831/ت302/ح

ارسال نظرات