۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۵۶۱۵۳
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی مطرح کرد؛

پیش بینی حضور 10 هزار نفر در مراسم اعتکاف آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود امسال 10 هزار نفر با حضور در مساجد استان معتکف شوند.
حجت الاسلام فتاحي معاون تبليغات اسلامي آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد فتاحی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی امروز در نشست خبری با عنوان هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف یکی از فرایض دینی است که در قرآن و روایات به اجر معنوی آن اشاره شده است، بر اساس روایتی از پیامبر اکرم (ص) هر کس سه روز به درگاه خداوند اصرار بورزد گناهانش آمرزیده می شود.

 


وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مراسم اعتکاف با حضور بزرگان دین و طلاب برگزار می شود که به برکت نظام جمهوری اسلا
می ایران شرایط و امکانات لازم جهت حضور اقشار مختلف مردم در این مراسم معنوی فراهم شده است و هر ساله با استقبال پرشور مردمی برگزار می شود.

 


حجت الاسلام فتاحی از پیش بینی حضور 10 هزار نفر در مراسم اعتکاف امسال خبر داد و گفت: سال گذشته هفت هزار و 483 نفر در سطح استان در این آیین عبادی شرکت کرده بودند که 76 درصد آن را بانوان تشکیل می دادند.

 


وی افزود: از مجموع معتکفان سال گذشته یک هزار و 783 نفر آقا و پنج هزار نفر بانوان بودند.

 


معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: 88 درصد معتکفان در مساجد شهری و بقیه در مساجد روستای معتکف شده بودند.

 


حجت الاسلام فتاحی با اشاره به حضور گسترده قشر تحصیل کرده و آگاه جامعه در مراسم اعتکاف خاطرنشان کرد: 65 درصد شرکت کنندگان مراسم اعتکاف سال گذشته افراد با تحصیلات دیپلم به بالا بودند که قشر دانشجو، طلبه و دانش آموز را شامل می شدند.

 


وی گفت: رده سنی 80 درصد معتکفان 15 تا 40 سال و مابقی بالای 40 سال بود.

 


معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: بر اساس آمار 58 درصد شرکت کنندگان مجرد و 42 درصد متأهل بودند.

 


حجت الاسلام فتاحی با اشاره به نحوه ثبت نام برای شرکت در مراسم اعتکاف گفت: امسال در شهرستان ارومیه به صورت پایلوت طرح ثبت نام اینترنتی در کنار نام نویسی حضوری اجرایی می شود.

 


وی گفت: علاقه مندان به حضور در مراسم اعتکاف از امروز می توانند با مراجعه به دفاتر تبلیغات اسلامی در شهرستان ها و اداره کل تبلیغات اسلامی در مرکز استان نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

 


معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: در شهر ارومیه مصلای امام خمینی(ره) برای بانوان، مسجد امام حسین (ع) برای برادران و دانشگاه ارومیه نیز برای اعتکاف دانشجویی آماده شده است.

 


گفتنی است، ثبت نام از علاقه مندان به شرکت در مراسم معنوی اعتکاف از امروز آغاز شده است و تا یازدهم اردیبهشت ماه سالجاری ادامه دارد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات