۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۵۶۱۶۳
آیت الله نمازی:

تنها راه مقابله با استکبار جهانی مسلح شدن به سلاح علم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: مدرسه سازی خدمت و جهاد بزرگ علمی است که امروز با فعالیت هایی که در این بخش انجام شده است اکثر مدارس سه نوبته تبدیل به مدارس یک نوبته شده است.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان ظهر امروز در دیدار با اعضای انجمن خیرین مدرسه ساز و خیرین مدرسه ساز شهرستان کاشان گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی فعالیت ها و کارهای زیادی در بخش تأمین فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان انجام شده است و اکثر مدارس نوساز با امکانات و تجهیزات مناسب و یک نوبته توسط خیرین تهیه شده است.

 

آیت الله نمازی همچنین بر رفع دغدقه های مادی و مسائل مالی دانش آموزان و افزایش دستمزد فرهنگیان تأکید کرد و گفت: دانش آموزان به غیر از درس خواندن نباید دغدغه مسائل مادی و لباس و کیف و کفش را داشته باشند، ضمن اینکه فرهنگیان نیز نباید دغدقه مسکن و معاش و درمان داشته باشند.

 

وی یاد آور شد: سال های گذشته نیز بر تاسیس موسسات خیریه با هدف حل و فصل مشکلات دانش آموزان داشتم و اعتقاد داریم دانش آموزان در مناطق محروم نباید برای تحصیل خود دغدقه های مالی داشته باشند.

 

آیت الله نمازی در ادامه بر تأسیس صندوق مالی برای کمک به دانش آموزان نیازمند آن هم با رعایت حرمت و طبقه بندی و همچنین پشتیبانی اقتصادی از فرهنگیان و معلمان توسط دولت تأکید کرد و گفت: سطح حقوق دریافتی  فرهنگیان پایین ترین سطح حقوق در کشور است.

 

علم ابزاری برای رسیدن به خدا است

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به این که علم کلید گشایش اسرار است و انسان را با عالم هستی آشنا می کند که انسان چه بوده، از کجا آمده، و به کجا می خواهد برود گفت: همانگونه که جهل ظلمت است، علم نور است و آنهایی که عالم هستند با آنهایی که جاهل هستند در یک سطح قرارندارند.

 

وی از علم به عنوان پایه و اساس کمال انسان نام برد و افزود: بشر اگر بخواهد به کمال برسد و به اسرار خلقت پی ببرد، یک راه بیشتر پیش رو ندارد و آن هم مسلح شدن به سلاح علم است و علم به عنوان یکی از ابزار برای رسیدن به خدا است.

 

به گفته وی، هر انسان عالمی، نسبت به مراتب علمی که دارد به خدا نزدیک تر می شود و رمز حیات و کمال وسعادت بشر در کمال انسان ها است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با  اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: انسان در ابتدای خلقت خود جاهل آفریده می شود و زمانی که خداوند انسان را از شکم مادران خود بیرون می آورد جاهل هستند، اما خداوند زمینه تعلیم انسان را فراهم کرده است.

 

آیت الله نمازی در ادامه علم را بر عالمان حجت دانست و با اشاره به این که کسی که دارای علم است اگر خلاف از او سربزند قابل استیضاح است گفت: بر خلاف انسان عالم، اگر از انسان جاهلی خلافی سر بزند بر اثر جهل و نادانی است و قابل استیضاح نیست.

 

لباس خیر مدرسه ساز، لباس کرامت و خدمت به علم و دانش است

وی اقدامات خیرین، از جمله مدرسه سازی برای کسب علم را توفیقی از طرف خداوند برای بندگانش دانست و تأکید کرد: این لباس کرامت و لباس خدمت به علم و دانش و جوانان کشور و خدمت به اسلام است.

 

 آیت الله نمازی گفت: خدمت به ملتی که در جهان به عنوان تنها ملتی که بر اساس قرآن و وحی و سیره پیامبر اکرم (ص) به میدان آمده و حکومتی بر محور توحید تأسیس کرده است و شعارش این است که اسلام تنها دینی است که به تنهایی می تواند تمام نابسامانی های دنیا را برطرف کند و ضعف های بشر را تبدیل به قوت کند عبادت محسوب می شود.

 

 

تنها راه مقابله با استکبار جهانی مسلح شدن به سلاح علم است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یاد آور شد: امروز ظلم و بیداد و تجاوز منطقه را فراگرفته است و در سایه بی دینی و بی خیالی سردمداران منطقه و کسانی که سال ها، خود را خادم حرم شریفین معرفی می کردند و قرآن چاپ می کردند و به زائرین خانه خدا هدیه می دادند تا چهره واقعی خود را در پوشش اسلام و قرآن پنهان کنند، امروز با حمله به  کشور کوچک و مسلمان یمن و بمباران مناطق مسکونی و قتل عام  کودکان و زنان بی گناه یمن، چهره واقعی خود را به جهان نشان داده است و مشخص شده است اسلامی که آنها مدعی آن هستند، اسلام بدلی است و اسلام واقعی را باید در ایران اسلامی جستجو کرد.

 

به گفته وی، جبهه کفر به دلیل هراس از اسلام واقعی کمر همت به مقابله با ایران بسته است و امروز جمهوری اسلامی در یک جبهه جنگ نابرابر با تمامی کفر جهانی در جبهه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی قرارگرفته است.

 

آیت الله نمازی تأکید کرد: برای مقابله با دنیای استکبار که به سلاح علم مسلح است، تنها مسلح شدن به سلاح علم امکان پذیر است، لذا ما باید در همه سطوح علمی، عالم و دانشمند داشته باشیم./1307/پ202/ش

 

ارسال نظرات