۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۵۶۱۷۱
حجت الاسلام والمسلمین مؤیدی:

حقوق بشر غربی یک سرقت علمی است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم با توجه به تأکید انبیاء، ائمه اطهار(ع) و اولیای الهی بر رعایت حقوق دیگران، گفت: حقوق بشر دزدی علمی است که این ضد بشرها از انبیاء ربوده‌اند و با آن برای خود دکان زرگری به راه انداخته‌اند.
حجت الاسلام والمسلمين علي مؤيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اشرف مؤیدی، استاد اخلاق حوزه علمیه امروز در جمع طلاب مدرسه امام عصر (عج) با بیان این‌که امام صادق (ع) فرمودند«الْقَلْبُ حَرَمُ اللَّهِ فَلَا تُسْکِنْ حَرَمَ اللَّهِ غَیْرَ اللَّه»، اظهار کرد: طلبه علوم دینی بادید بداند قلب حرم خداوند متعال است پس در حرم او غیر او را ساکن نکند.

 

وی افزود: شاهد این موضوع هم آیاتی است که در سوره مبارکه العنکبوت آیه 65 می‌فرماید «فَإِذا رَکِبوا فِی الفُلکِ دَعَوُا اللَّهَ مُخلِصینَ لَهُ الدّینَ فَلَمّا نَجّاهُم إِلَى البَرِّ إِذا هُم یُشرِکونَ» یعنی هنگامی‌که بر سوار بر کشتی شوند خدا را با اخلاص می‌خوانند و غیر او را فراموش می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤیدی با بیان این‌که هنگامی‌که خدا آنان را به خشکی رساند و نجات دهد باز مشرک می‌شوند، گفت: ما از این آیه درمی یابیم که چیستی دنیا در غافل شدن از خدا خلاصه می‌شود.

 

وی ادامه داد: در دنیا و زندگی دنیوی دلبستگی انسان به همه‌ چیز است به‌ جز خداوند متعال که فقط در سختی‌ها و بن‌بست‌ها از او یاد می‌کنیم.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این‌که وقتی انسان امروزی غرق در تصاویر تلویزیون می‌شود از یاد خدا غافل می‌شود، عنوان کرد: باید در نظر داشته باشیم که نور ملکوت الهی نشان ‌دهنده راه سعادت انسان است و این نکته‌ای است که تا به‌ حال متوجه نبودیم.

 

وی با اشاره به آیه «هُوَ الَّذِی یُنَزِّلُ عَلَى عَبْدِهِ آیَاتٍ بَیِّنَاتٍ لِیُخْرِجَکُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ» گفت: خداوند در این آیه خود را این گونه معرفی می فرماید«او کسی است که آیات روشنی بر بنده‌اش نازل می‌کند تا شما را از تاریکی‌ها به‌سوی نور برد، خداوند نسبت به شما مهربان و رحیم است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این که باید توجه داشته باشیم که هدف از عبادت ما برای قربت الی الله است، ابراز داشت: این تقرب‌ها درجاتی دارد و حقیقت قرب الی الله نوعی سیر نفس انسان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین مؤیدی با بیان این‌که حقیقت وجودی انسان به‌ سوی نور مطلق است، گفت: هدف این است که در سیر الی الله، انسان از ظلمات به سوی نور درآید و از عالم سایه‌ها به عالم صاحب سایه‌ها راه پیدا کند.

 

وی افزود: امام صادق (ع) در حدیث عنوان بصری می‌فرماید «أَلْعِلْمُ نُورٌ یَقْذِفُهُ اللّه‏ فِى قَلْبِ مَنْ یَشآءُ» یعنی علم، نورى است که خداوند به قلب هر کس که بخواهد می‌افکند؛ نور معرفت الله است و این نور وجدانی و شهودی است و قابل نقل ‌و انتقال نیست زیرا از سنخ مفهوم و نور وجودی است که باید آن را پیدا کنیم.

  

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این‌که جان انسان برای دریافت این حقایق باید مستعد و آماده بشود، عنوان کرد: همه تشنه یقین هستیم و شک وسوسه ما را سرگردان کرده است؛ امام رضا (ع) می‌فرماید هیچ نعمتی بالاتر از یقین نیست و سؤال اساسی این است که چرا ما نباید اهل یقین باشیم.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین مؤیدی به سخنان علامه طباطبائی اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند که اگر موفق بشویم تعالیم انبیا را از زندگی بشر جدا کنیم جز درندگی و دو چهرگی از بشر چیزی نمی‌ماند؛ حقوق بشر دزدی علمی است که این ضد بشرها از انبیا ربوده‌اند و با آن برای خود دکان زرگری به راه انداخته‌اند.

 

وی ادامه داد: خداوند نور را به صادق و مخلص می‌دهد و مهم‌ترین رسالت انبیا تربیت انسان‌ها است آن ‌هم به نحوی است که از دو چهرگی بیرون بیاید.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این‌که باید تلاش کنیم از وادی شک و تردید عبور کنیم، گفت: در غیر این صورت همه در خطر بزرگی خواهیم بود؛ به یمن حمله کردند و گرگ و شغال‌ها دورهم جمع شدند و این شغال‌های امنیت فقط درندگی را حمایت می‌کنند؛ جهنم یعنی همین‌که این دوگانی در بشریت به وجود آید و سردسته دوگانگی در دنیای امروز حقوق بشر را تبیین می‌کند./921/پ202/ف

ارسال نظرات