۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۲۵۶۲۳۳
استاد حوزه علمیه قم:

فرهنگ دفاع مقدس تکلیف ما را در مواجهه با دشمنان مشخص کرد

خبرگزاری رسا ـ جانباز جنگ تحمیلی و استاد حوزه علمیه قم با اشاره به پیروزی رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس، گفت: فرهنگ دفاع مقدس و تجربه ما در آن سال‌ها راه و رسم برخورد با دشمنان را مشخص کرد.
روحانيت و دفاع مقدس

حجت الاسلام عباس دربهشتی جانباز جنگ تحمیلی و استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر اهمیت ورود روحانیت در زمینه دفاع و تبلیغ ارزش‌های جنگ تحمیلی، افزود: فرهنگ دفاع مقدس مبنای روابط در مقابل دشمنان و  دوستان است؛ اتکا به خدا در همه‌ی عرصه‌ها و ولایت پذیری از ثمرات اقتدا به این فرهنگ است.


وی با اشاره پیشرفت‌های پی در پی رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس، گفت: ریشه همه این موفقیت‌ها اتکای به خدا بود؛ در عملیات والفجر رزمندگان نخبه آر‌پی‌جی ای ساخته بودند که به تانک برخورد می‌کرد ولی انفجاری در پی نداشت؛ تداوم این اتکا به ظرفیت‌ها و توانایی‌های درونی تا به امروز ادامه داد، به گونه‌ای که در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران بدون نیاز به بیگانگان، پیشرفت‌های فراوانی را بدست آورده است؛ موشک‌های دور برد ما گوش دشمنان را کر کرده است.


این جانباز جنگ تحمیلی به تبیین اهمیت تربیت روحانیت انقلابی و وظیفه حوزه علمیه در قبال این امر تأکید کرد و خاطرنشان کرد: حوزه علمیه در این عرصه از وجود کسانی می تواند استفاده کند که حضور فعال و نقش بسزایی در دفاع مقدس داشته اند.


وی به ظرفیت مدرسه علمیه جانبازان در قم اشاره کرد و ابراز داشت: از ظرفیت‌هایی که در این مدرسه علمیه وجود دارد حوزه علمیه باید به احسن وجه استفاده کند تا در تربیت روحانی انقلابی تاثیر گذار باشد.


استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که امروزه فرهنگ دفاع در زمینه ارزش‌های دینی و شیعی باید متبلور باشد، تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی، دفاع از خاک بود اما در حال حاضر با وضعیت فساد اجتماعی که گریبان گیر جامعه ما شده است، این امر جز با توجه به معنویت امکان‌پذیر نیست.

حجت الاسلام دربهشتی، در پایان خاطرنشان کرد: روحانیتی در جامعه ارزشمند است که پیرو خط امام و رهبری باشد و اکثر روحانیان ما به این امر مهم پایبدند هستند؛ این روحیه، ماندگاری و طراوت ویژه‌ای را به جامعه می‌بخشد./978/ت302/ف

ارسال نظرات