۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۲۵۶۲۵۹
نماینده ولی فقیه در دانشگاه های گیلان:

کتاب ابزار مفیدی برای ترویج سبک زندگی و ساختن تمدن اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های گیلان، معرفی کتاب مفید به افکار عمومی در راستای نیل به سبک زندگی اسلامی و ساختن تمدن اسلامی را امری لازم و ضروری دانست و افزود: دشمنان برای همه ظرفیت های خود را با چاب و نشر کتب ظاله و منحرف و شبهه افکن برای هویت زایی ملت به کار گرفته اند.
کتابخواني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام  سعید مهدوی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های گیلان امروز در مراسم آیین اهدای جوایز مسابقه کتاب و زندگی نهضت کتاب و کتابخوانی را مهم ترین عنصر اثر گذار در قبال تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمنان دانست و افزود: مهم بودن نهضت کتابخوانی از آنجایی آشکار می شود که هدف دشمنان هویت این مرزبوم را با چاپ و نشر و انتشار کتاب هایی با القای زندگی غربی نشانه می گیرد.

 

وی معرفی کتاب مفید به افکار عمومی در راستای نیل به سبک زندگی اسلامی و ساختن تمدن اسلامی را امری لازم و ضروری دانست و افزود: دشمنان برای همه ظرفیت های خود را با چاب و نشر کتب ظاله و منحرف و شبهه افکن برای هویت زایی ملت به کار گرفته اند.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های گیلان با اشاره به تشکل های بی مزد و با مزد وابسته به غرب و ظرفیت های رسانه ای آنها در جنگ و ناتوی فرهنگی تصریح کرد: در مقابل آنها جناح مؤمن و باورمند که افق دیدشان رسیدن به تمدن نوین اسلامی به جهاد فرهنگی و علمی می پردازند و کتاب هایی که باعث عمق اندیشه و قوام باورهای و نشر باورهای دینی و ملی است را نشر و تبلیغ می کنند.

 

حجت الاسلام مهدوی  با بیان این که این گونه افراد و تشکل های فرهیخته و باورمند باید مورد حمایت فرهنگی اجتماعی و دینی و ملی قرار گیرند، خاطر نشان کرد: در این راستا فعالیت های مجمع ناشران انقلاب اسلامی قابل تحسین است.

 

وی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری را احیای فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و گفت: باید فرهنگ مطالعه در جامعه نهادینه شود امروز یکی از آفت هایی که جامعه ما را تهدید می کند رجوع بی حساب و کتاب جوانان به شبکه های اجتماعی است و دریافت اطلاعات سطحی و غیر عمیق از این شبکه ها است و حمایت و توجه به نهضت کتاب و کتابخوانی تا حدی این خطرات را کاهش می دهد.

 

حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: اصحاب رسانه ظرفیت قابل توجهی برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانب در جامعه دارند و می توانند به عنوان منادیان این جبهه فرهنگی نقش آفرینی کنند.

 

عبدالکریم علی زاده، دبیر مجمع ناشران انقلاب اسلامی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به این که تأمل در مطالعه و شناسایی کتاب خوب از اهداف برگزاری مسابقه کتاب و زندگی است، افزود: مرحله نخست این مسابقه با کتاب من زنده ام برگزار شد و این کتاب در جریان مسابقه به تعداد 150 هزار جلد چاپ شد.

 

دبیر مجمع ناشران انقلاب اسلامی گیلان با تاکید بر این که ترویج کتابخوانی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و فعالان در حوزه کتاب باید برای شناساندن کتاب خوب به مردم تلاش کنند، گفت: مرحله دوم مسابقه با کتاب  خانواده برگزار می شود مهلت شرکت در مسابقه کتابخوانی تا 31 اردیبهشت است.

 

وی با اشاره به وجود عدم امکانات و مکان هایی برای عرضه کتا در شهرستان های استان تصریح کرد: بدین منظور مجموعه های برای عرضه کتاب ایجاد شد و نمایشگاه های حاشیه نماز جمعه از جمله این مکان ها است.

 

دبیر مجمع ناشران انقلاب اسلامی گیلان با تصریح بر این که شبکه‌های اجتماعی مردمی مانند هیأت‌های مذهبی می‌توانند نقش مؤثری در معرفی کتاب‌های خوب در جامعه داشته باشند، گفت: ایجاد زمینه برای کسانی کانال ارتباطی بین مردم و جریان توزیع کتاب هستند می تواند دسترسی مردم به کتاب خوب را راحت تر کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات