۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۲۵۶۲۶۸
کارشناس مذهبی صدا و سیما:

معرفت افزایی از دستاوردهای حضور در مجالس اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی صدا و سیما گفت: یکی از بهترین دستاوردهای مراسم اهل بیت(ع) معرفت اندوزی و معرفت افزایی و یکی از بهترین تعابیر معرفت، معرفت به اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام رضا محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام رضا محمدی، کارشناس مذهبی صدا و سیما سه شنبه شب در مجتمع فرهنگی امام حسن مجتبی هیأت فرهنگی امامین عسکریین شهرک ناجی آباد کاشان در مراسم سوگواره امام هادی(ع) گفت: محصول مراسم اهل بیت(ع) باید شناخت از اهل بیت(ع) و امام هادی باشد و معرفت نیز مراتبی دارد که هر کس شناخت بیشتر به اهل بیت داشته باشد به آنها معرفت بیشتری دارد. 

 

وی با اشاره به این که هدف خود را از شرکت در مراسم های اهل بیت(ع) باید مشخص کنیم گفت: از پیامبر روایت است که هیچ فراگیرنده ای نیست که برای کسب علم و معرفت در مراسمی شرکت نکند و از این رو این مراسم ها، مراسم های علمی است.

 

به گفته وی هر قدمی که هر فراگیرنده ای  برای حضور در مراسم های علمی بر می دارد خداوند ثواب یکسال عبادت را برایش محاسبه می کند و به ازای هر قدمی که برای حضور در مراسم ها بر می دارد خداوند شهری را در بهشت بنا می کند و این اهمیت حضور در چنین مراسم هایی را گوشزد می کند.

 

حجت الاسلام محمدی گفت: در جلساتی که عده ای از مؤمنان برای فراگیری سیره و معارف اهل بیت(ع) تجمع کنند، ثوابی بزرگ دارد و مشکلات آنها را برطرف می کند.

 

وی افزود: اگر اجازه مشاهده واقعیت های حضور در مجالس علمی را داشته باشیم، وقتی چنین جلساتی برگزار می شود فرشتگان مقرب درگاه الهی ، از جمله شرکت کنندگان در این جلسات هستند که پر و بال خود را برای شرکت کنندگان در جلسات پهن می کنند و هم نفس با آنها می شوند و این دارای آثار و برکات زیادی است.

 

به گفته وی، جلساتی دارای آثار و برکات زیادی است که در آن جلسه مسائل علمی و معارف اسلامی، کلام اهل بیت و حدیث اهل بیت(ع) خوانده شود و جلسه علمی و معرفت افزایی باشد.

 

کارشناس مذهبی صدا و سیما یادآور شد: یکی از شرط های حضور در مراسم های اهل بیت باید رضایت خدا باشد و یا حداقل اولویت اول حضور در این جلسات رضایت خدا باشد و اولویت ها حفظ شود.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که در مراسم ها چه مطالبی باید قرائت شود گفت: در این مجالس زیارت جامعه کبیره که زیباترین متن و عبارات را دارد و یک دایره المعارف شناخت از امام هادی و مانی فست پرونده شیعه است خوانده شود.

 

وی افزود: هر چند در جلسان می توان با 10 سلام به اهل بیت جلسه را خاتمه داد، اما با خواندن زیارت جامعه کبیره که دائره المعارف امامان را یاد می دهد، بیانگر این است که اهل بیت عنایت دارند و اگر می خواهیم به جایی برسیم باید امامان خود را بشناسیم که تابلوی هستی و زیباترین سروده عالم هستی هستند.

 

کارشناس مذهبی صدا و سیما یادآور شد: اگر کسی توانست امام هادی(ع) را بشناسد و ائمه اطهار را با معرف زیارت کند، همه گناهان او بخشیده خواهد شد اما اگر کسی از دنیا رفت و امام زمان خود را نشناخت اصلا دین ندارد و با مرگ جاهلیت مرده است./1307/پ202/ح

ارسال نظرات