۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۲۵۶۲۷۵
میرکاظمی:

دولت هر چه سریعتر باید فکت شیت را به مجلس و ملت ارائه کند

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که اهداف آمریکا و اروپائیان در ایران فقط هسته‌ای نیست، عنوان کرد: در مذاکرات و مکاتبات مختلف اروپائیان و آمریکا و قطع‌نامه‌های صادره نشان از آن دارد که خصومت آن‌ها با جمهوری اسلامی ایران صرفاً هسته‌ای نبوده و موضوعاتی چون منطقه‌ای صنایع موشکی نیز مطرح می‌باشد.
سيد مسعود ميرکاظمي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مسعود میر کاظمی، رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جمع طلاب علوم دینی که امروز عصر در محل سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد با بیان این که ریشه‌های مشکلات اقتصادی کشور به مسأله هسته‌ای ربطی ندارد، اظهار کرد: من از دولتی متعجبم که خود تجربه تعلیق و مذاکره در گذشته را با مفتضحانه‌ترین حالت را دارد.

 

وی افزود: تأکید بر توقف غنی‌سازی و امضای پروتکل الحاقی از اموری است که در سال‌های 82 تا 84 نیز از سوی غرب درخواست و پی گیری می‌شد.

 

میر کاظمی با اشاره به بد عهدی‌های مختلف غرب در دوران مذاکرات سال 82 که خود آقای روحانی رییس جمهور وقت دبیر پرونده آن بود، گفت: اتلاف زمان بعد از تعلیق و اقدامات اعتماد ساز ایران در آن زمان یک تجربه مضحکی است که دوباره در سال 93 و 94 در تاریخ ایران در حال وقوع است و دولت باید جدا هرچه سریع‌تر فکت شیت خود را به مجلس و ملت ارائه دهد.

 

وی ادامه داد :کار گروه مذاکره کننده فعلی در سال‌های 82 و 84 نیز در حال مذاکره در همین موضوع با غرب بودند و امروز باضعف‌هایی که از خود نشان می‌دهند به دست دشمن بهانه خواهند داد.

 

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورا اسلامی با اشاره به این که تأکید بر توقف غنی‌سازی و امضای پروتکل الحاقی یکی از اهداف مهم امریکا است، عنوان کرد: اروپائیان و سایر کشورها همچون روسیه از ابتدای شروع بکار هسته‌ای ایران از همان ابتدائی که چند دستگاه سانتریفیوژ بکارگیری شد همواره تأکید آن‌ها بر توقف غنی‌سازی بوده است.

 

وی افزود: همواره به عنوان یک خط قرمز مطرح بوده و در مذاکرات سال‌های قبل از 84 به طور جدی و عملی به آن پایبند بوده‌اند.

 

میر کاظمی با بیان این که از طرف دیگر و به خصوص بعد از تعلیق غنی‌سازی در سال‌های 82 و 83 تأکید آن‌ها بر بازرسی‌های بیشتر و اصرار بر قبول پروتکل الحاقی بوده است، ابراز کرد: هزینه تعلیق و برگشت از آن موضوعی ساده و پیش پا افتاده نیست و باید از سوی دولت جدی گرفته شود.

 

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که اهداف آمریکا و اروپائیان در ایران فقط هسته‌ای نیست، عنوان کرد: در مذاکرات و مکاتبات مختلف اروپائیان و آمریکا و قطع‌نامه‌های صادره نشان از آن دارد که خصومت آن‌ها با جمهوری اسلامی ایران صرفاً هسته‌ای نبوده و موضوعاتی چون منطقه‌ای صنایع موشکی نیز مطرح می‌باشد.

 

وی ادامه داد: دولت به بهانه قدرت مانور از ارائه فکت شیت خود داری می‌کند و من سوالم این است که مانور برای چه کسانی برای مردم یا مذاکرات. /921/پ202/ج

ارسال نظرات