۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۲۵۶۲۷۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

آموزش و پرورش در مسیر سازندگی معنوی جامعه گام بردارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که عملکرد مناسب آموزش و پرورش تأثیرات گسترده و عمیقی در سازندگی معنوی جامعه خواهد داشت، گفت: آموزش و پرورش از مؤثرترین نهادها در تعلیم و تربیت و هدایت جامعه در مسیر معارف اسلامی است.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران روز گذشته در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهر با اشاره به سخنی از امام علی(ع)، گفت: مردم به تربیت نیک نیازمندتر از سیم و زر هستند.


امام جمعه چمستان با بیان این که آموزش و پرورش از اهمیت بسیاری برخوردار است، بیان داشت: آموزش و پرورش از مؤثرترین نهادها در تعلیم و تربیت و هدایت جامعه در مسیر معارف اسلامی است.


حجت الاسلام جباری، افزود: عملکرد مناسب آموزش و پرورش تأثیرات گسترده و عمیقی در سازندگی معنوی جامعه خواهد داشت و یک سازمان و دستگاه فرا گیر و گسترده ای است که زیر بنایی ترین نهاد اجتماعی و فرهنگی در جامعه است.


استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: نهاد آموزش و پرورش سرمنشأ بالقوه و بافعل تغییرات در ابعاد فردی و اجتماعی است که رسالت و وظیفه مهم این نهاد تربیت و پرورش نسلی خلاق، پویا و پایبند به ارزش های اخلاقی و اعتقادی است.


وی خاطرنشان کرد: اگر آموزش و پرورش بتواند بعد دینی و اعتقادی دانش آموزان و پرورش آنها را تقویت کند در عمل توانسته است جامعه را به مسیر ارتقای فرهنگی، معرفتی و دینی سوق دهد.


امام جمعه چمستان با بیان این که هدف از آموزش یا ثمره آموزش، پرورش است و پرورش با انگیزه کار دارد و تعلیم نیز با اندیشه کار دارد، گفت: وقتی جامعه ای رشد می‌کند که انگیزه ای قوی داشته و کسانی که انگیزه و اراده قوی نداشته باشند اهل تصمیم نخواهند بود و تو خالی می‌مانند.


 حجت الاسلام جباری، افزود: تصمیم، انگیزه و اراده حرف نخست را در جامعه می زند و  انسان های نترس، مجاهد، سلحشور، حق‌طلب، نفوذ ناپذیر و سرسخت در مسیر پرورش تربیت می‌شوند.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که آموزش و پرورش را می توان مهم ترین اندام جامعه فرض کرد که اگر هر گونه آسیبی به آن برسد، سبب زیان و آسیب در سایر بخش های جامعه می‌شود، تصریح کرد: امروز کشور ما نیازمند توجه و نگاه ویژه از جنس نگاه دولت در بخش بهداشت و درمان به آموزش و پرورش است تا منزلت معلمان ارزشمند و با کرامت در همه زمینه ها به ویژه در موضوع شغلی حفظ شود؛ معلمانی که در همه ادوار انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و وفاداری و ولایت مداری، انقلابی بودنشان را ثابت کرده اند./1314/پ202/ح

ارسال نظرات