۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۲۵۶۲۹۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ولایت مداری توأم با بصیرت برای جوانان تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید در دهه مهدویت موضوع ولایت و ولایت مداری همراه با بصیرت و بینش برای مردم به ویژه جوانان تبیین شود.
حجت الاسلام يعقوبي - نشست ستاد گراميداشت نيمه شعبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی امروز در نشست ستاد گرامیداشت نیمه شعبان، ضمن تأکید بر بهره گیری مناسب از این ایام به منظور بسط اندیشه های دینی و اسلامی، اظهار کرد: باید جشن های نیمه شعبان بیش از گذشته به صورت مردمی برگزار شود.

 

وی اضافه کرد: لازم است این جشن ها جهت دهی مناسب شده تا خروجی آنها شناخت بیشتر مردم نسبت به حضرت ولی عصر(عج)، انتظار موعود و وظایف واقعی فرد منتظر باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین با توجه به برنامه ریزی انجام شده همزمان با نیمه شعبان امسال و در شب های دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم شعبان سه گردهمایی فرهنگی ویژه موضوع مهدویت در سه مکان مجزا در استان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با تأکید بر این که می بایست در دهه مهدویت موضوع ولایت و ولایت مداری همراه با بصیرت و بینش برای مردم علی الخصوص جوانان تبیین شود، خاطرنشان کرد: لازم است برای تحقق این هدف مراسمات نیمه شعبان و دهه مهدویت با برنامه ریزی مناسب و اصولی، برگزار شود نه آن که صرفا برگزاری یک مراسم جشن و شادمانی مد نظر باشد.

 

وی با بیان این که موضوع ولایت و ولایت مداری و مسائل پیرامون آن در ایام نیمه شعبان به اوج خود می رسد، اضافه کرد: به همین دلیل می بایست در دهه مهدویت انتقال معنی واقعی ولایت و شناساندن ولایت اصیل در مقابل ولایت های بدلی به جوانان در اولویت برنامه های گرامیداشت این ایام قرار گیرد.

 

شیرالله عصمتی، مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان خراسان شمالی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری نخستین آزمون سراسری معارف مهدویت همزمان با آغاز امامت حضرت مهدی(عج) در این استان، اظهار کرد: در خراسان شمالی در مجموع دو هزار و 176 نفر برای شرکت در آزمون مزبور نام نویسی کرده و از این تعداد نیز 937 نفر در آزمون شرکت کردند.

 

وی با بیان این که سنجش میزان معلومات عمومی در حوزه مهدویت، ایجاد انگیزه و تشویق برای فراگیری آموزش های مهدویت، بررسی میزان تأثیرگذاری دوره های برگزار شده و غیره از جمله اهداف برگزاری آزمون سراسری معارف مهدویت بود، اضافه کرد: نتایج این آزمون مشخص شده که بر اساس آن 14 نفر رتبه برتر استان را کسب کرده اند و سه نفر نیز از خراسان شمالی رتبه برتر کشور را به دست آورده اند.

 

به گفته عصمتی استان خراسان شمالی در این آزمون از نظر میزان ثبت نام و شرکت افراد در آن رتبه چهاردهم را در بین 31 استان کشور کسب کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در بین شهرستان های هشت گانه استان نیز شهرستان مرزی راز و جرگلان از نظر تعداد شرکت کننده و رتبه آوری، بالاترین رتبه را در خراسان شمالی به دست آورد.

 

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان خراسان شمالی در پایان با اشاره به برنامه های این نهاد در ایام نیمه شعبان و دهه مهدویت امسال، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب، اجرای مسابقه کتاب خوانی، تهیه و توزیع بسته های فرهنگی مرتبط با مهدویت، اهدای هدیه به دارندگان اسامی مهدی و نرگس و غیره از جمله برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در دهه مهدویت در این استان به شمار می روند.

 

گفتنی است، دهه مهدویت امسال از پنج شعبان برابر با سوم خرداد ماه آغاز شده و تا پانزدهم شعبان، سالروز ولادت حضرت قائم(عج) ادامه دارد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات