۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۵۶۳۱۴
همزمان با سراسر کشور؛

مسابقه کتبی قرآن و حدیث طلاب آذربایجان غربی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: فردا همزمان با سراسر کشور مسابقه کتبی قرآن و حدیث طلاب مدارس علمیه استان برگزار می شود.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار کرد: بیش از 180 نفر از طلاب مدارس علوم دینی استان همزمان با سراسر کشور در مسابقه کتبی قرآن و حدیث به رقابت می پردازند.


وی با اشاره به افزایش 100 درصدی شرکت کنندگان در مسابقات قرآن و حدیث، افزود: مفاهیم جزء 30  و تفسیر موضوعی، مفاهیم قرآن کریم و مفاهیم ادعیه رشته های مسابقه قرآن و حدیث طلاب حوزه های علمیه است.


حجت الاسلام ارشاد اظهار کرد: این دوره از مسابقات قرآن و حدیث به صورت همزمان از ساعت 8 صبح روز پنج شنبه سوم اردیبهشت ماه در تمامی مدارس علمیه استان برگزار می شود.


وی با بیان این که برگزیدگان به مرحله کشوری راه خواهند یافت، خاطرنشان کرد: انس و الفت بیشتر طلاب با آموزه ها و تفسیر قرآن و روایات معصومان(ع)، ارتقای توان پاسخگویی به شبهات رایج در جامعه با بهره گیری از قرآن و حدیث و ارتقای معنویت طلاب از جمله اهداف برگزاری مسابقات قرآن و حدیث است.


معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی یادآور شد: مرحله شفاهی این دوره از مسابقات قرآن و حدیث هفتم اسفند ماه سال گذشته برگزار شد.


حجت الاسلام ارشاد در ادامه با بیان این که رویکرد معاونت تهذیب در سالجاری رویکرد قرآن و حدیث است، گفت: بر همین اساس همزمان با ماه مبارک رمضان دوره های تخصصی قرآن برگزار می شود.


وی افزود: با توجه به تلاش معاونت تهذیب در راستای ارتقاء شاخص های قرآنی در مدارس علمیه استان در دوره های تابستانی از اساتید بنام کشور در بحث تجوید، قرائت و حفظ جهت حضور در برنامه های قرآنی بهره گیری می شود./936/ت303/ب4

ارسال نظرات