۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۵۶۳۹۸
استاد حوزه علمیه:

آماده سازی امت شیعه برای دوران غیبت رسالت مهم امام هادی بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه، تصریح کرد: امام هادی(ع) با تشدید تفکر مهدویت در عمل نظام خلافت سلطنتی عباسی را به چالش خوانده و نظام ولایی را تبلیغ می کرد.
به مناسبت سالروز شهادت امام هادي(ع)

حجت الاسلام میثم رضایی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور با تسلیت شهادت امام هادی(ع)، گفت: بازداشت حضرت امام هادی(ع) و فرزندش امام حسن عسکری(ع) برای مهار تفکر مهدوی انجام نشد بلکه برای این صورت گرفت که هرگونه تحرکی که نوید پدید آمدن کودکی می داد را از میان بردارند.

 

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: آنان خود به این مسأله آگاه بودند که حضرت مهدی(عج) فرزندی هاشمی و از فرزندان امام حسین(ع) است و از آن جایی که پس از امام جواد(ع) تنها امام هادی(ع) بود که از این موقعیت برخوردار بود ایشان را به سامره می برند.


وی خاطرنشان کرد: در آن روزگار پادگان نظامی بود و عباسیان هر چند قدرتی نداشتند و امیران ترک و ایرانی در عمل حکومت می کردند، اما تفکر مهدویت به شدت همه را هراسان کرده بود.

 

استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که امام هادی(ع) با تشدید تفکر مهدویت در عمل نظام خلافت سلطنتی را به چالش خوانده و نظام ولایی را تبلیغ می کرد، گفت: آن حضرت اگر سخن هم نمی گفت، اما وجود او خود فریاد بلندی بود که نظام ولایی را تأیید و نظام خلافت سلطنتی را تهدید می کرد.


حجت الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: در زمان امام علی النقی(ع) افکار نادرست و اعتقادات انحرافی چون جبر، تفویض، رؤیت خدا، جسمیت خدا، مخلوق بودن قرآن، دعواهای اشاعره و معتزله و غلات از هر گوشه سرزمین های اسلامی سر برآورده بود.


رییس شورای هیأت های مذهبی نور افزود: آن امام همام با مناظره های علمی ناب و مکاتبات پی در پی مسیر درست را پیش پای شیعیان روشن می ساخت تا به سوی مقصد نورانی خود پیش روند.


وی با اشاره به این که به همین دلیل شیعیان حقیقی در فتنه ها دچار گمراهی نشده و مانند سایر مردم در بیابان های حیرت و سرگردانی در نمی ماندند، تصریح کرد: خلیفه عباسی بیش از این حضور مقدس امام هادی(ع) را تاب نیاورد و پس از سال ها که پنهان و آشکارا محبوسش داشته بودند ایشان را نیز مسموم و با شهادت به دیدار اجداد مطهرش رساندند.


استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) زندگی انسان را در مسیر سعادت و تعالی قرار می دهد، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا رهنمودها و سیره علمی این بزرگواران را در برنامه های زندگی خود اجرایی کند.


حجت الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر سیره نورانی این بزرگواران ثمرات و برکات گرانقدری برای انسان دارد که باید به نحوی شایسته در این راستا حرکت کنیم./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات