۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۲۵۶۴۶۵

چند خبر کوتاه از اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان

خبرگزاری رسا ـ اعزام 520 نفر به عتبات عالیات از طرف اداره اوقاف، همکاری اداره اوقاف اصفهان با ستاد برگزاری اعتکاف اصفهان و صدور مجوز قانونی برای صدور احکام تولیت و امانت در اداره اوقاف اصفهان از اهم اخبار کوتاه اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اداره اوقاف اصفهان در پی اجرای نیات امینانه واقفین نیک اندیش سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اقدام به اعزام 520 نفر به عتبات عالیات کرده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: اعزام این افراد در روز شنبه 29 فروردین ماه آغاز شده و این سفر به صورت زمینی است که از مرز مهران وارد عراق خواهند شد و برای زیارت به کربلا، نجف و کاظمین مشرف می‌شوند و این سفر زیارتی به مدت 10 روز است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: از این تعداد سهمیه استان اصفهان 41 نفر بوده که از بین اعضاء هیأت امناء بقاع متبرکه افرادی که تاکنون به این سفر نرفته‌اند انتخاب و به هزینه اداره اوقاف و امور خیریه اعزام شده‌اند.

 

حجت الاسلام صادقی در ادامه خاطر نشان کرد: کلیه هزینه‌های این اعزام از منبع موقوفات منطبق با نیات واقفین تأمین شده است.

 

همکاری اداره اوقاف اصفهان با ستاد برگزاری اعتکاف اصفهان

حجت الاسلام محمد هادی روح الامینی رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان گفت: اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه دو اصفهان با همکاری ستاد اعتکاف شهرستان اصفهان و مساجد شاخص اقدام به برگزاری آیین مذهبی اعتکاف نموده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: علاقه مندان می‌توانند جهت ثبت نام از اول ماه رجب به مسجد صاحب الزمان سپاهان شهر، مسجد موسی بن جعفر خیابان خاقانی و مسجد گلزار خوراسگان مراجعه نمایند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان در ادامه افزود: زمان برگزاری این مراسم پرفیض و با فضیلت از 12 ماه رجب لغایت 14 ماه رجب است.

 

صدور مجوز قانونی برای صدور احکام تولیت و امانت در اداره اوقاف اصفهان

حجت الاسلام محمود نصر اصفهانی رییس اداره تحقیق اوقاف استان اصفهان گفت: قانون به سازمان اوقاف و امور خیریه اجازه داده یک شعبه حقوقی در اداره تحقیق جهت صدور احکام تولیت، امانت، ارحامی، وقفیت و... ایجاد کند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: این بدین معنا است که به جهت عدم ازدحام مردم در مسائل وقف در دادگاه‌ها و انجام سریعتر و کیفی صدور احکام قانون گذار این اختیار را در قالب شعبه حقوقی قانون به این اداره تحقیق اوقاف داده است.

 

 

رییس اداره تحقیق اوقاف استان اصفهان در ادامه افزود: همچنین در این راستا در سال گذشته توسط این اداره 1700 رای حقوقی در شعبه حقوقی صادر شده است.

 

 

حجت الاسلام نصر اصفهانی در ادامه بیان داشت: اداره تحقیق از ابتدای سال 93 تا پایان سال گذشته 34 هزار و 639 عدد سند هزینه صادر شده را بررسی و رسیدگی نموده که این امر منجر به صدور ده هزار عدد مفاصاحساب شده است.

 

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از وظایف این اداره نظارت بر اسناد هزینه کل موقوفات و یا بقاع متبرکه است بدین معنا که  درآمدهای حاصله از این اماکن و موقوفات به صورت صحیح و مطابق با نیت واقف و همچنین مطابق با قانون و مقررات صورت گرفته شده باشد که این مورد به صورت دقیق در اداره تحقیق بررسی می‌شود و پس از تایید این واحد مبلغ سند به حساب منظور می‌گردد.

 

 

رییس اداره تحقیق اوقاف استان اصفهان در ادامه عنوان کرد: تحقق این امر زمینه را محیا می‌نماید تا نیات واقفین ارجمند و بزرگوار به بهترین شکل و به صورت امینانه اجرایی گردد./939/پ203/ح

ارسال نظرات