۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۵۶۵۲۱

آزمون ورودی مدارس علمیه خراسان جنوبی فردا برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول پذیرش نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی از برگزاری آزمون کتبی ورودی مدارس علمیه خراسان جنوبی در روز جمعه خبر داد.
حجت الاسلام نخعي پور، مسؤول پذيرش  نمايندگي حوزه علميه استان خراسان جنوبي

حجت الاسلام علیرضا نخعی پور، مسؤول پذیرش نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که این آزمون همه ساله هم زمان با استان‌های خراسان رضوی و شمالی برگزار می‌شود، گفت: این آزمون در شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس، حاجی آباد و قاین برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که این آزمون در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود، گفت: افرادی که دو مقطع سیکل و دیپلم را دارند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

 

مسؤول پذیرش نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به این که در این آزمون در مجموع 706 نفر با هم رقابت می‌کنند، تصریح کرد: از این تعداد 373 نفر برادر و 333 نفر خواهر نام نویسی کرده‌اند.

 

وی افزود: آزمون پذیرش مدارس علمیه استان در دو مقطع بلند مدت و سفیران هدایت برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام نخعی پور ادامه داد: افراد بعد از شرکت در آزمون کتبی و کسب نمره قبولی و گذراندن مصاحبه، گزینش و دوره تثبیتی، در حوزه پذیرفته خواهند.

 

وی با بیان این که افراد قبول شده تحصیل خود را از اواخر شهریور ماه امسال آغاز می‌کنند، اظهار کرد: این افراد در 23 حوزه علمیه استان تحصیلات خود را در سطح عمومی حوزه ادامه خواهند داد.

 

مسؤول پذیرش نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به این که این آزمون روز جمعه ساعت 9 صبح برگزار می‌شود، گفت: این آزمون در بیرجند برای برادران در مدرسه علمیه رضویه و برای خواهران در مدرسه علمیه نرجس (س) برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: متقاضیان برای شرکت در آزمون می‌توانند نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه به پایگاه اینترنتی حوزه علمیه خراسان مراجعه کنند. 

 

حجت الاسلام نخعی پور با بیان این که زمان اعلام نتیجه آزمون کتبی ورود به حوزه‌های علمیه استان چهارم خرداد ماه است، عنوان کرد: افراد بعد از قبولی در آزمون کتبی باید در مصاحبه که از شانزدهم خرداد تا پنجم تیر ماه برگزار می‌شود شرکت کنند.

 

وی با اشاره به این که قبولی خواهران بعد از پذیرش در مصاحبه قطعی است، تصریح کرد: برادران بعد از قبولی در مصاحبه ورود به حوزه، دوره یک ماهه تثبیتی را می‌گذرانند که در این دوره ارزیابی نهایی از افراد صورت می‌گیرد و افراد در صورتی که نخواهند در حوزه ادامه تحصیل دهند می‌توانند از حوزه خارج شوند و در صورت تمایل به تحصیل در حوزه طلبه رسمی می‌شوند.

 

مسؤول پذیرش نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به این که طلبه‌ها در حوزه در دو مقطع کوتاه مدت و بلند مدت می‌توانند تحصیل کنند، افزود: زمان آغاز کلاس‌های حوزه از اول مهرماه است.

 

وی یادآور شد: نتیجه آزمون کتبی چهارم خردادماه از طریق سایت حوزه علمیه خراسان اطلاع رسانی می‌شود.

 

لازم به ذکر است، در استان‌های سه‌گانه خراسان نیز آزمون ورودی متمرکز پذیرش حوزه علمیه خراسان در دو دوره بلندمدت و سفیران هدایت (برادران و خواهران) روز جمعه، چهارم اردیبهشت ماه ساعت 9 صبح به صورت هم‌زمان در 65 حوزه امتحانی در شهرستان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی برگزار می‌شود./968/ت302/ب4

ارسال نظرات