۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۲۵۶۵۲۴
مدیر حوزه علمیه امام صادق قائمشهر:

زراد خانه های اتمی آمریکا خطر جدی برای امنیت جهانی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر، سلاح هسته ای را خطری بزرگ برای بشریت دانست و عنوان داشت: آمریکا تنها کشوری است که از سلاح هسته ای برای به خطر انداختن امنیت جهانی استفاده کرده است.
مدير حوزه علميه امام صادق قائمشهر

حجت الاسلام محمدصادق سلیمانی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع)در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر با اشاره به این که مذاکره اصلی مسلم و پذیرفته شده است، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب و مذاکره کنندگان بر این اصل تکیه دارند که اصل مذاکره باید باشد، اما مخالفت هایی هم در این زمینه وجود دارد.

 

وی با توجه به این که غربی ها اذهان عمومی را نسبت به ایران بدبین کرده اند، افزود: توطئه های فراوانی علیه ایران اسلامی در سطح بین الملل به وجود آمده است که برای تنویر اذهان عمومی باید مذاکره کرد و حق خود را مطالبه کنیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که در دنیا اصل منفعت طلبی نقش به سزایی دارد، ادامه داد: ایران اسلامی دارای منافعی است که باید از آن در جوامع بین الملل دفاع کند.

 

وی با اشاره به این که انرژی هسته ای حق انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: حق داشتن، دانش هسته ای برای ایران و همه ملت ها محفوظ است و باعث پیشرفت آنها در زمینه اقتصادی و سیاسی می شود.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، بیان داشت: غربی ها و در رأس آنها آمریکایی ها حاضر نیستند تا ایران از پیشرفت علمی برخوردار باشد.

 

وی تحریم سلاح هسته ای را اعتقادی دانست و با تاکید بر این که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نه از جایگاه حاکمیت بلکه به عنوان یک مرجع سلاح هسته ای را تحریم کردند و خود غربی ها نیز به آن اذعان دارند.

 

حجت الاسلام سلیمانی سلاح هسته ای را خطری بزرگ برای بشریت دانست و عنوان داشت: آمریکا تنها کشوری است که از سلاح هسته ای برای به خطر انداختن امنیت جهانی استفاده کرده است.

 

وی زیاده خواهی را خصلت استکبار جهانی دانست و گفت: ما در مذاکرات به دنبال پذیرفته شدن حق بین المللی خود هستیم، اما طرف غربی به دنبال زیاده خواهی است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که طرف غربی خود اذعان دارد که سلاح هسته ای بهانه ای است برای جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی، افزود: در بیان آنها به صراحت آمده که می خواهند ایران را از پیشرفت های نظامی باز دارند.

 

وی با توجه به حمایت مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده، بیان داشت: تیم مذاکره کننده باید از منافع ملت ایران دفاع کند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که کلیات مذاکره تحسین برانگیز است، افزود: طرف مذاکره کننده غربی مورد اعتماد نیست و باید در جزییات مذاکره دقت کافی داشت.

 

وی با اشاره به این که تیم مذاکره کننده باید در جهت رهنمودهای مقام معظم رهبری و ملت ایران اقدام کند، اظهار داشت: مذاکره کنندگان خطوط قرمز مقام معظم رهبری را رعایت و از حق مسلم مردم ایران دفاع کنند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات