۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۵۶۵۳۴
مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

ورزش از عرصه های مهم تبلیغ دین است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی ورزش را از عرصه های مهم تبلیغ دین عنوان کرد و گفت: حضور طلاب ورزشکار در ورزشگاه‌ها و میادین ورزشی می تواند الگوی مناسبی برای جوانان به لحاظ معنوی، اخلاقی و ورزشی باشد.
حجت الاسلام قهرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی امروز در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره فرهنگی ورزشی مدارس علمیه استان با عنوان جام شهدای روحانی با اشاره به اهمیت ورزش اظهار کرد: طلاب باید در کنار تحصیل و تهذیب نفس به امر ورزش بپردازند تا بتوانند با روحیه شاداب و جسمی سالم در خدمت اسلام باشند.

 

وی به توصیه های مقام معظم رهبری در امر ورزش پرداخت و گفت: یکی از مطالبات رهبری از جوانان به ویژه طلاب بحث ورزش و سلامت جسمانی است، که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام قهرمانی تصریح کرد: اگر علامه طباطبایی، علامه مجلسی و علامه امینی چندین جلد کتاب قطور را نوشته و در اختیار مردم قرار داده اند در سایه برخورداری از جسم سالم بوده است.

 

وی افزود: اگر طلبه ای می خواهد به اسلام و جامعه اسلامی خدمت کند باید از قدرت بدنی و سلامت جسمی لازم برای انجام فعالیت های علمی و فرهنگی برخوردار باشد.

 

حجت الاسلام قهرمانی تأکید کرد: طلاب باید در همه زمینه ها به ویژه ورزش توانمند باشند چراکه ورزش یکی از عرصه های مهم برای تبلیغ دین است.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور طلاب ورزشکار در ورزشگاه‌ها و میادین ورزشی می تواند الگوی مناسبی برای جوانان به لحاظ معنوی، اخلاقی و ورزشی باشد.

 

مدیرحوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به توجه مدیریت حوزه های علمیه به امر ورزش طلاب اظهار داشت: برگزاری جشنوار فرهنگی ورزشی طلاب برای سومین سال متوالی نشان دهنده این ارزش گذاری است.

 

حجت الاسلام قهرمانی تأکید کرد: طلاب باید با حضور گسترده در برنامه های ورزشی حضور پیدا کنند تا در آینده بتوانند با انرژی لازم و جسمی توانمند خدمات ارزنده ای به جامعه اسلامی ارائه کنند.

 

گفتنی است، سومین جشنواره فرهنی ورزشی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با عنوان «جام شهدای روحانی» با حضور 150 نفر از طلاب 10 مدرسه علمیه استان در شش رشته تیراندازی، تنیس روی میز، شنا، دو میدانی، آمادگی جسمانی و کوهنوردی در سالن شماره 3 تختی در حال برگزاری است./936/پ202/ب4

ارسال نظرات