۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۵۶۵۹۱
معاون مرکز خدمات حوزه های علمیه:

اصل و مبنای مرکز خدمات حوزه های علمیه حفظ ساده زیستی طلاب و روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ معاون مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان این‌که اصل و مبنای مرکز خدمات حوزه های علمیه حفظ ساده زیستی طلاب و روحانیت است، گفت: خدمات مرکز خدمات، به طلابی که در یکی از شئون تحصیل، تدریس، تبلیغ، پژوهش و تحقیق اشتغال دارند، تخصیص پیدا می‌کند.
مرکز خدمات حوزه‌هاي علميه

حجت الاسلام آزادی خواه، معاون مرکز خدمات حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: اصل و مبنای مرکز خدمات حوزه های علمیه حفظ ساده زیستی طلاب و روحانیت است، مرکز خدمات در حوزه مسکن و تأمین اجتماعی بنا بر تأمین ضروریات و حداقل های زندگی طلاب دارد.


وی ادامه داد: مرکز خدمات حوزه های علمیه توانسته با هزینه و مشارکت فعال طلاب، 10 هزار واحد در شهرک پردیسان قم و 3 هزار واحد در شهرستان ها در اختیار طلاب قرار دهد، که برخی در قالب مسکن مهر و برخی از طریق تعاونی های مسکن طلاب است.


معاون مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به وضعیت مسکن طلاب شهرستانی افزود: بنای دیگر مرکز خدمات در مسأله مسکن، استفاده از ظرفیت های استانی هر استان به ویژه برای طلاب استان های دیگر است.


حجت الاسلام آزادی‌خواه در رابطه با افزایش مبلغ کارت های پارسیان طلاب، گفت: از آنجایی که منابع مرکز خدمات محدود است، بنایی بر افزایش مبلغ واریزی کارت‌های پارسیان نیست، از طرفی اصل مسلم مرکز، حمایت از طلاب مناطق محروم و طلاب مبلغ است.


معاون مرکز خدمات حوزه های علمیه در رابطه با افزایش مستمری بازنشستگان روحانی، گفت: مستمری مرکز خدمات حداقل مبلغ ممکن است، مرکز خدمات سعی دارد سالانه بر مستمری بازنشستگان به میزان افزایش اعلامی دولت بیفزاید، اما تحقق آن در گرو تأمین منابع و اعتبارات مرکز است.


وی تصریح کرد: خدمات مرکز به طلابی که در یکی از شئون تحصیل، تدریس، تبلیغ، پژوهش و تحقیق اشتغال دارند، تخصیص می یابد، بنابراین خدمات به طلابی که در یکی از شئون مذکور اشتغال نداشته باشند، تعلق نمی‌گیرد.


حجت الاسلام آزادی خواه ادامه داد: به صورت کلان رویکرد فرهنگی را برای خانواده های طلاب به عنوان یک مبنا قرار داده ایم، این رویکرد به مدت دو سال به صورت آزمایشی آغاز شده است و از سال گذشته گستره کشوری داشته، که کلیه استان ها سهمی را در مقوله فرهنگی داشتند.


وی افزود: در حوزه آموزش قرآن و سایر حوزه های اسلامی، برنامه های جدی برای خانواده های طلاب داریم، در حوزه آموزش های مهارت افزایی، تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای کشور منعقد شده است و در مسائل ورزشی نیز به صورت جدی وارد شده ایم، چنانکه برخی از جشنواره های ورزشی را برای خانواده ها و فرزندان طلاب برگزار کرده ایم.


حجت‌الاسلام آزادی خواه خاطرنشان کرد: در سال جاری مسابقاتی را در زمینه قرآن خواهیم داشت، تا خانواده های طلاب در زمینه فعالیت هایی قرآن تشویق و ترغیب شوند که دو هدف ارتقای دانش دینی خانواده های طلاب و تقویت بنیه تبلیغی خانواده های طلاب را مدنظر داریم./854/ت302/ح

ارسال نظرات