۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۲۵۶۶۵۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

ذکر استغفار در ماه رجب بسیار سفارش شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: خداوند آنقدر مهربان و رئوف است که به دنبال بهانه ای برای آمرزش انسان است، از این رو ماه رجب را به عنوان ماه ریزش رحمت الهی و استغفار قرار داده است که باید در این ماه ذکر استغفرالله را بسیار بر زبان جاری کرد.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان بعداز ظهر پنج شنبه در جمع زائران حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در روستای دارالسیاده علوی کاشان، با اشاره به این که از پیامبر اسلام(ص) روایت است انسان در دنیا مانند جنین در رَحِم مادر است، گفت: جنین زمانی که پا به دنیا می گذارد با دنیایی بسیار بزرگ تر و متفاوت روبه رو می شود و همانطور انسان زمانی که از دنیا به آخرت می رود با دنیایی متفاوت که در ذهن او متصور نمی شده است رو به رو می شود.

 

وی افزود: خداوند آنقدر مهربان و رئوف است که به دنبال بهانه ای برای آمرزش انسان است، از این رو ماه رجب را به عنوان ما ریزش رحمت الهی و استغفار قرار داده است که باید در این ماه ذکر استغفرالله را بسیار بر زبان جاری کرد.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که رأفت خداوند شیطان را هم به طمع می اندازد تا مورد آمرزش قرار بگیرد، گفت: انسانی که از خدا خوف داشته باشد و مطیع امر او باشد، جایگاهش در آخرت والا خواهد بود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: عفو، رحمت و توجه ائمه(ع) در انتظار انسان است تا بعد از مرگ شامل او شود، چرا که مرحوم علامه مجلسی در کتاب خود آورده است که عزرائیل نیز در زمان گرفتن جان انسان با چهره ای بسیار زیبا بر انسان مؤمن ظاهر می شود.

 

به گفته وی، خدمت به اهل بیت(ع) می تواند شفیع ما در روز قیامت باشد، از این رو مدال خدمت به ائمه اطهار، مدالی ارزشمند است که باید به آن افتخار کرد.

 

وی با اشاره به این که بشارت های بسیاری برای انسان مؤمن داده شده است، گفت: سختی و عذاب عالم برزخ نتیجه عمل انسان در دنیا است، از این رو باید با عمل به آیات قرآن، برزخی آباد برای خود بسازیم.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که شب های ماه رجب بسیار ارزشمند است و باید نهایت استفاده را از این ماه برد، گفت: شیخ انصاری هر روز صبح بعد از نماز یک جزء قرآن، زیارت عاشورا و زیارت جامعه کبیره را قرائت می کرد و همچنین نماز جعفر طیار را می خواند، از این رو توانست به مقام والایی دست یابد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: آیت الله بهجت به اطرافیان خود سفارش کرد ذکر استغفار و صلوات بر محمد و آل او را فراموش نکنید تا از این طریق توشه ای برای آخرت ذخیره کنید./1307/پ202/ح

ارسال نظرات