۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۲۵۶۶۶۲
امام جمعه شهر تیران:

همدلی و همزبانی نماد نظام ولایی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر تیران درباره عرصه های اجتماعی، «رحماء بینهم» گفت: نماد اخلاقیات مهم ترین عنصر این عرصه است و این نماد همین وضعیتی است که رهبر معظم انقلاب به عنوان یک دستورالعمل و ضرورت با نماد همدلی و همزبانی بیان کردند.
همدلي و همزباني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام علیرضا طاحونی، امام جمعه شهر تیران امشب در مسجد جامع نجف آباد و در جمع نمازگزاران، شاخصه مردم ولایی یک جامعه را عمل براساس اخلاق بیان کرد و گفت: جامعه امروز ما در پرتو ولایت فقیه دارای چنان آرامش و امنیتی است، که تاکنون نظیر آن دیده نشده است.

 

وی در ادامه افزود: مردمی که در سایه اطاعت و تبعیت از ولایت زندگی کنند، شاخصه اصلی شان عبور دادن تمام امور زندگی براساس اخلاق و دستورات الهی است. 

   

حجت الاسلام طاحونی با بیان این که خداوند در قرآن کریم آنجا که به معرفی پیامبر(ص) اشاره دارد، چهار بعد اصلی مردم ولایی را نیز بیان می کند، افزود: خداوند در آیه«مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ تَراهُمْ رُکَّعاً سُجَّدا یَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ اللَّهِ وَ رِضْوانا» چهار شاخص هر مؤمن را که در رکاب و جزء یاران حضرت محمد(ص) قرار می گیرد، را بیان کرده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: این چهار بعد تنها به دوره ای خاص تعلق ندارد و برای هر نسل و هر عصری بیان شده است و ما باید براساس این چهار بعد خود را مورد سنجش قرار دهیم که تا چه میزان جزء یاران ائمه هستیم.

 

امام جمعه شهر تیران نخستین بعد مردم ولایی را در عرصه های سیاسی بیان داشت و افزود: داشتن روحیه سلحشوری، ایثار، شهادت طلبی، از خودگذشتگی و روحیه ولایت مداری مهمترین زمینه های عرصه سیاسی است که در زمان ائمه مردم از این بعد فاصله داشتند و حضرات معصومین(ع) در غربت و مظلومیت به سر می بردند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز به لطف الهی و برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی و در دورانی که در اوج امنیت و آرامش در سایه ولایت هستیم، به درستی این بعد مردم ولایی به ویژه در 8 سال دفاع مقدس نمود و ظهور کرد.

 

حجت الاسلام طاحونی درباره عرصه های اجتماعی، «رحماء بینهم» گفت: نماد اخلاقیات مهم ترین عنصر این عرصه است و این نماد همین وضعیتی است که رهبر معظم انقلاب به عنوان یک دستورالعمل و ضرورت با نماد همدلی و همزبانی بیان کردند.

 

وی در ادامه بیان داشت: این دستورالعمل ولایی باید در همه عرصه ها به عنوان نماد اخلاق چشم نوازی کند و همین همدلی و همزبانی سبب ایجاد وحدت و ایثار مهر و محبت در جامعه می شود.  

 

امام جمعه شهر تیران درباره عرصه های فردی نظام ولایی بیان کرد: سلاح مبارزه با نفس و شیطان، عبادت و نیایش الهی است که در این آیه خداوند تحت عنوان سجده بیان کرده است و قرآن با صراحت این مطلب را به انسان گوشزد می کند که شیطان از همه جهات او را احاطه کرده است.

 

وی در ادامه بیان داشت: ماه رجب، ماه رحمت خاص پروردگار یکی از بهترین فرصت های نیایش و عبادت به درگاه الهی است که در ادعیه این ماه از سویی خداشناسی و از دیگر جهت چگونگی و نحوه عبادت کردن را به ما می آموزد.

 

حجت الاسلام طاحونی با اشاره به این که نظام ولایی، نظامی جهانی و فراگیر است، افزود: نظام ولایی تنها نظامی است که طبق مشعیت پروردگار و در رأس همه نظام های عالم و تحت سرپرستی دین و ولایت اهل بیت قرار دارد که نه تنها در عالم تشریع که در عالم تکوین نیز تمام طبیعت تحت فرمان الهی هستند.

 

وی در ادامه بیان داشت: پذیرش نظام ولایی نیازمند به ادله نیست و این عقلانیت است که بقای نوع انسان را نیازمند به ولی بیان کرده است، ولی با این حال باز شاهد هستیم که اقشاری تحت این پرچم ولایی قرار نمی گیرند چنان که در دوران امام حسن(ع) و دوران امام حسین(ع) باید الگو و سرمشقی برای ما در این دوره و زمان باشد که اگر سرباز نظام ولایی و تحت ولایت فقیه قرار نگیریم چه عواقب و پیامدهایی به دنبال دارد./1306/پ202/ح

ارسال نظرات