۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۲۵۶۶۷۲
آیت الله سیدان:

خودسازی و تبعیت از کتاب و سنت از ویژگی های انسان کامل است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سیدان با اشاره به آیه شریفه «قد أفلَحَ مَن زکّیها»، خودسازی، تربیت و تزکیه نفس را از ویژگی های انسان کامل برشمرد و گفت: از وظایف انسان کامل، تبعیت از کتاب و سنت و استمداد از ائمه معصومین(ع) است.
خودسازی و تبعیت از کتاب و سنت از ویژگی های انسان کامل است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، طلاب مؤسسه فقهی امام محمد باقر(ع) قم عصر امروز عصر امروز  با حضرت آیت الله سید جعفر سیدان از علمای مشهد در مجتمع فرهنگی ولایت دیدار کردند.

 

 آیت الله سیدان در این دیدار ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب و شب لیلة الرغائب به تبیین ویژگی های یک انسان کامل پرداخت و افزود: انسان اگر خودش را بشناسد قطعا خدای خود را هم شناخته است.

 

 وی با اشاره به آیه شریفه «إنّ الانسان عَلی نَفسه بَصیرة»، خاطر نشان کرد: کسی که از خداوند خود فراموش کند خداوند هم از وی فراموش می کند و کسی که از خود و‌ خدای خود فراموش کرد قطعا ضرر خواهد کرد.

 

  استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که می فرمایند: «لا تدعُ النّفس و هَوی فإن هَواها رداها و تَرک النّفس معَ ما تهوی آذاها و کفّ النفس عمّا تهوی دواها»، افزود: امام می فرمایند ای انسان نفس را با خواسته هایت رها کن یعنی هر چیزی که دلم خواسته باشد نباشد زیرا اگر کسی از هواهای نفس تبعیت کند ذلیل و خوار می شود.

 

آیت الله سیدان با اشاره به آیه شریفه «قد أفلَحَ مَن زکّیها»، خودسازی و تربیت و تزکیه نفس را از ویژگی های یک انسان کامل دانست و گفت: از وظایف انسان کامل، تبعیت از کتاب و سنت و استمداد از ائمه معصومین(ع) است.

 

گفتنی است برگزاری مسابقات فرهنگی٬ سخنرانی اساتید، زیارت و غیره از برنامه های متنوع  اردوی سه روزه طلاب مؤسسه فقهی امام محمد باقر(ع) بوده است./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات