۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۲۵۶۶۷۹

یادواره عملیات والفجر 1 در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین یادواره عملیات والفجر 1 و بزرگداشت فرماندهان، شهید احمد ملک نژاد، شهید غلامعلی دودمان و شهید مهدی قرصه زر در مشهد برگزار شد.
یادواره عملیات والفجر 1 در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین یادواره عملیات والفجر 1 با همکاری هیأت انصار المهدی و فرهنگ سرای پایداری شهرداری مشهد با حضور سردار باقرزاده، برخی از مسؤولان شهرداری، جانبازان و ایثارگران و نیز خانواده های شهدا شب گذشته در تالار نور مشهد برگزار شد.

 

حجت الاسلام علی موحدی، از همرزمان شهید ملک زاده  در این مراسم به بیان ویژگی های شهید حاج احمد ملک زاده(شهید شاخص) پرداخت و اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که درباره نماز در قرآن و روایات بیان شده و نقش آن در کمال و رشد انسان، می توان گفت که نماز علت اصلی ایجاد روح بزرگ و معنویت فوق العاده در شهید ملک زاده بود که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: شهید با طهارت کامل به نماز وارد می شد و افزون بر طهارت جسم، با وضو گرفتن در واقع فکر و اندیشه خود را نیز تطهیر می کرد و نکته دیگر در نماز ایشان، این که با همه وجود و با کنار گذاشتن همه افکار مادی با حضور قلب کامل به راز و نیاز با پرورگار خود می پرداخت.

 

تجلیل از خانواده های شهدا و اهدای بسته های فرهنگی شامل لوح فشرده خاطرات عملیات ولفجر یک و مستندی با عنوان «مرغ باغ ملکوت» که از کودکی تا شهادت شهید ملک زاده را به تصویر کشیده و روایت می کند از بخش های دیگر این یادواره بود.

 

گفتنی است، عملیات ولفجر یک، یکی از عملیات های نظامی ایران در جنگ ایران و عراق است که با رمز یا الله در تاریخ 28 فرودین 1362 انجام شد./844/پ202/ب4

ارسال نظرات