۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۲۵۶۶۹۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

پیروز قطعی نبرد یمن، مردم هستند/ مادامی که ولایت و شهادت محور باشد شکست معنا ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام گنابادی نژاد مردم یمن را پیروز قطعی جنگ آل سعود علیه این کشور عنوان کرد و گفت: ایمان، مقاومت مردمی، روحیه جهادی، پیروی از ولایت و حاکمیت فرهنگ شهادت از عوامل این پیروزی است.
حجت‌الاسلام حجت گنابادي نژاد مدير كل اوقاف خراسان رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، شب گذشته در اجتماع بزرگ مردمی «یمن تنها نمی ماند» که در امامزاده سید محمد برگزار شد، با پیروز دانستن مردم یمن در این جنگ، نابودی آل سعود را از خداوند متعال خاستار شد.

 

وی در ادامه به تبیین ویژگی های انقلاب یمن پرداخت و گفت: این ویژگی های مشترک با انقلاب اسلامی ایران باعث بی نظیر شدن انقلاب یمن شده است.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: ایمان الهی مردم یمن که بیش از 4هزار شهید تقدیم انقلاب خود کرده اند یکی از دلایل این پیروزی است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ» و همچنین قیام سرخ اباعبدالله الحسین(ع) مقاومت مردمی یمن را ستود و آن را دومین عامل پیروزی مردم یمن دانست.

 

وی سومین دلیل پیروزی مردم یمن را روحیه جهادی آنان دانست و افزود: مردم یمن با پیروی از خط ولایت و رهبری امروز در خط مقدم مقاومت، خون خود را در مبارزه با جنایات آل سعود اهدا می کنند.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به این نکته که امروز آل سعود همه مردم یمن را زیر بمباران های خود قرار داده و فقط با شیعیان مبارزه نمی کند، ادامه داد: امروز همه مردم یمن در مقابل رژیم آل سعود مقاومت می کنند که دلیل آن محبت مردم یمن نسبت به امیرمؤمنان امام علی(ع) است.

 

وی با بیان این که مردم یمن خون خود را در دفاع از انقلاب خود داده اند، اضافه کرد: امام خمینی(ره) احیا کننده این آموزه الهی در عصر حاضر است که «ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد».

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضویبا اشاره به جنگ های 33 و22 روزه و دیگر جنگ های مقاومت، فرهنگ شهادت را عامل شکست استکبار در مقابل این مقاومت ها دانست.

 

وی در پایان یادآور شد: از درس هایی که می توانیم از مقاومت مردم یمن بگیریم این است که تا زمانی که در محور پیمان الهی و فرهنگ مقاومت و جهاد و ایثار و متمسک به امامت و ولایت باشیم، چه در خارج از کشور و چه در داخل کشور، شکست برای ما معنا ندارد./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات