۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۵۶۷۲۶
امام جمعه شهرری:

آل سعود به نام اسلام و حرمین شرفین در یمن جلادی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری با اشاره به جنایات آل سعود در یمن، گفت: سعودی به مراتب از اسرائیل غاصب ظالم تر است که به نام اسلام و حرمین شرفین جلادی می‌کند.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نماز ضمن دعوت مردم به تقوای الهی، و با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) گفت: خداوند در آیه سوم سوره طلاق می‌فرماید: کسی که تقوای الهی پیشه کند خداوند همه نگرانی‌های او را برطرف کرده و معاش او را تامین می‌کند.

 

قهر و هجران از آسیب‌های ایمان و اخلاق است

 

وی در ادامه مباحث اخلاقی با اشاره به آسیب دیگر در حوزه دین و اخلاق عنوان کرد: یکی دیگر از آسیب‌ها به ایمان و اخلاق قهر و هجران است، گاهی افراد به دلایل مادی و غیر مادی با هم قهر می‌‌کنند این قهر و جدایی در فرهنگ دینی ما سبب می‌شود که اعمال نیک انسان پذیرفته نشود.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) اظهار داشت: در حدیث است که اگر فردی به هر دلیلی قهر کرد نباید بگذارید بیش از سه روز طول بکشد زیرا اگر ادامه پیدا کند او از حوزه مسلمانی خارج شده است.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی، در ادامه بیان داشت: پیامبر(ص) فرموند: اعمال انسان در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه بر خدا، پیامبر و ائمه نیز عرضه می‌شود چه بسا کسی استغفار و توبه کند خدا توبه او را می‌بخشد اما اگر کسی با کسی قهر باشد خداوند توبه او را نمی‌پذیرد.

 

شیطان از قهر دو مسلمان بسیار شاد می‌شود

 

وی افزود: در حدیث است که شیطان در هیچ موضوعی به اندازه قهر کردن دو مسلمان شاد نمی‌شود و به میزانی که این دو با هم اصلاح کنند غمگین نمی‌شود قهر کردن خدا، پیامبر(ص) و امام را ناراضی و ناراحت می‌کند اما شیطان را خوشحال می‌کند.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به ریشه قهرو جدایی ابراز کرد: بسیاری از قهرها در خانواه‌ها ریشه در توقعات نابجا دارد، ریشه قهر و جدایی گاهی در خودبزرگ‌بینی، مال‌دوستی و گاهی بر سر مسائل سیاسی است.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی، با اشاره به فضائل و فرصت‌های ماه رجب، گفت: ماه رجب فضائل، فرصت‌ و مناسبت‌هایی چون ولادت امام محمد باقر(ع)، شهادت امام هادی(ع) و ولادت امام جواد(ع) را دارد در حدیثی از اهل‌بیت(ع) است که می‌فرمایند:خدا رحمت کند کسی را که یاد ما را زنده نگه داشته فضائل و مناقب ما را ترویج کند و نسبت به ما بی‌تفاوت نباشد.

 

پیوند با اهل‌بیت زندگی انسان را در دنیا تغییر می‌دهد

 

وی افزود: در حدیث دیگری از اهل‌بیت(ع) است که فرمودند: این پیوندی که شما با ما برقرار می‌کنید، یاد و نام ما را زنده نگه داشته و به حرفهای ما گوش می‌دهید نه تنها در آخرت بلکه در همین دنیا زندگی شما تغییر می‌دهد.

 

امام جمعه شهرری، با اشاره به 5 اردیبهشت سالروز حمله نظامی آمریکا به طبس عنوان کرد: کارتر در خاطرات خود نوشته که من در دوران ریاست جمهوری سه بار گریه کردم یک بار هنگاهی که دانشجویان مسلمان به سفارت ما حمله کرده و  حیثیت آمریکا را بر باد دادند بار دیگر زمانی که امام گفت آمریکا شیطان بزرگ است و هیچ غلطی نمی‌تواند کند بار سوم  روزی که بعد از شش ماه برنامه‌ریزی در حمله طبس تمام سنگ ریزه‌های طبس سرباز خدا برای شکست ما شدند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی، افزود: امروز ما نیز می‌گوییم آمریکا شیطان بزرگ است و هیچ غلطی نمی‌تواند کند آمریکا در ویتنام، سوریه، عراق، افغانستان و جنگ تحمیلی علیه ما شکست خورد امروز هم با جنگ نیابتی به جان مردم یمن افتاده است.

 

سعودی کشور انگلیسی صهیونیستی است

 

وی در ادامه گفت: سعودی کشوری انگلیسی و صهیونیستی مدت یک ماه به مردم مظلوم یمن حمله کرده و 3 هزار نفر را کشتند 990 کودک را کشتند سعودی به مراتب از اسرائیل جلادتر است که به نام اسلام و حرمین شرفین جلادی می‌کند.

 

امام جمعه شهرری در ادامه خطبه دوم عنوان کرد: عربستان به دروغ اعلام آتش بس کردند زیرا می‌دانند که آنها نمی‌توانند این گونه جنگ را پیش ببرند 6 لشکر قرار در مرز عربستان و یمن قرار دادند اما نتوانست حمله کند تنها برگ برنده آنها کشتن مردم است این پیروزی نیست این عین شکست است بدبخت‌تر از سعودی شورای همکاری خلیج فارس است که اینها را مساعدت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی اظهار داشت: سازمان ملل و دیده‌بان حقوق بشر این همه جنایات عربستان سعودی در نسل‌کشی مردم یمن را شاهد هستند اما هیچ اقدامی نمی‌کنند.

 

وی ضمن تشکر و قدردارنی از سربازان گمنام وزارت اطلاعات عنوان کرد: ما از سربازان گمنام اطلاعات به خاطر عملیاتی که در سیستان و بلوجستان داشته و سرکرده انصار الفرقان را کشته و چند نفر را دستگیر کردند تشکر می‌کنیم.

 

ریشه گروه‌هایی چون انصارالفرقان در وهابیت است

 

امام جمعه شهرری، بیان داشت: ریشه امثال انصار الفرقان در وهابیت است که عربستان دانشگاه پرورش آنها را بر عهده دارد تا گروه‌های ضد شیعه، دین خدا و اسلام درست کند این کار آنها دیگر اعتباری در دنیا ندارد مالزی از کشورهایی بود که سخت‌ترین فشارها را به شعیه داشت اما حالا اعلام کرده که شیعه دشمن ما نیست بلکه وهابیت دشمن ما است.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در پایان خاطرنشان کرد: امید که دنیا مظلومیت شیعه را بیشتر بشناسد و ریشه وهایت که ام‌الفساد در منطقه و دنیا است به زودی کامل قطع شود تا مسلمانان و شیعیان آزاد شود./807/پ201/ب4

ارسال نظرات