۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۵۶۸۲۱
آیت‏الله علوی گرگانی:

نتیجه علمی که در مسیر حق بکار گرفته نشود جز کشتار و جنایت نیست

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‏الله علوی گرگانی گفت: این‏که می‏بینیم این کشورها بزرگترین جنایات و کشتارها را در جهان انجام می‏دهند به این سبب است که علم خود را در راه حق به کار نگرفتند بلکه آن را در اختیار شیطان قرار دادند.
 آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معلمان و فرهنگیان نمونه استان قم امروز با حضرت آیت‏الله علوی گرگانی از اساتید برجسته درس خارج حوزه علمیه قم دیدار کردند.

 

حضرت آیت‏الله محمد علی علوی گرگانی در این دیدار گفت: معلمان و روحانیون مفتخر هستند به این‏که مشغول به تعلیم و تربیت کودکان و جوانان جامعه هستند و آنها هستند که سبب رشد دین و اخلاق در جامعه می‏شوند، جهل که سبب همه گرفتاری‏ها است به دست معلمان و روحانیون جامعه برطرف می‏شود.

 

وی با اشاره به آیه 130 سوره نسا خاطر نشان کرد: آنها که اهل علم و کمال هستند نباید در هیچ زمانی تقوی را فراموش کنند؛ اگر اهل علم و تربیت متقی شوند و از هوی و هوس دوری گزینند به سعادت ابدی خواهند رسید و اجر بزرگی را از خداوند خواهند گرفت.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: در طول تاریخ بسیاری از اهل علم بودند که فریب علم خود را خوردند و از مسیر حق گمراه شدند و نه تنها به دین خداوند یاری نرساندند بلکه ضربه‏هایی نیز به دین حق وارد آوردند.

 

وی با توجه به رفتارهای مستکبرانه آمریکا و همدستانش ابراز داشت: این‏که می‏بینیم این کشورها بزرگ ترین جنایات و کشتارها را در جهان انجام می‏دهند به این سبب است که علم خود را در راه حق به کار نگرفتند بلکه آن را در اختیار شیطان قرار دادند.

 

حضرت آیت‏الله علوی گرگانی خطاب به دانشمندان و معلمان اظهار داشت: امام حسن مجتبی(ع)  می‏فرمایند که انسان باید علم خود را در اختیار نسل آینده قرار دهد و دائما از عالم علم بیاموزد زیرا اگر خود به تعلم نپردازد به رکود خواهد رسید.

 

وی با اشاره به خاطره‏ای از امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ع) در نجف دائما دعا می‏کردند که خدایا هیچ‏گاه من را از طلبگی خارج نکن و به این زندگی خود افتخار می‏کردند.

 

حضرت آیت‏الله علوی گرگانی در پایان تصریح کرد: معلمان سعی کنند طوری با دانش آموزان رفتار کنند تا همیشه در قلب دانش آموز به عنوان یه معلم محبوب باقی بمانند؛ معلمان باید دانش آموزان را به نماز، صدق، امانت داری و تقوا توصیه کنند و بدانید که اگر علم را در سینه متقی بریزید ابدی خواهد بود./1329/پ202/ج

ارسال نظرات