۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۵۶۸۳۰
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر کار:

مسؤولان با شجاعت یارانه غیر نیازمندان را حذف کنند/ دولت باید نرخ بیکاری را کاهش دهد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: نیازی نیست که تمام جمعیت کشور از بیت المال استفاده کنند، استفاده از بیت المال برای نیازمندان است؛ برخی از افراد از عوارض حذف یارانه اغنیا هراس دارند، اما مسؤولان باید با شجاعت کامل به این کار ادامه دهند.
آيت الله مکارم شيرازي  حضرت آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در دیدار علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تبریک هفته کارگر گفت: اسلام برای کارگران احترام قائل بوده و برای آنان مقاماتی را در نظر گرفته است.

 

وی افزود: در روایات آمده است که قطرات عرق کارگر همانند قطرات خون شهید در میدان جهاد است، همچنین کارگر وقتی که خسته می شود و به دلیل این خستگی می خوابد و استراحت می کند، خوابش برای رفع خستگی عبادت است.

 

این مرجع تقلید با بیان این که رسول اکرم(ص) دست کارگران را می بوسید، اظهار داشت: گمان نمی کنم در هیچ فرهنگی همانند اسلام به کارگران اهمیت داده شده باشد؛ بسیاری از ائمه طاهرین(ع) نیز کار کارگری انجام می دادند، امام علی(ع) با زحمت کارگری خود هزاران بنده را آزاد کرده و املاکی را وقف اسلام کردند.

 

وی ادامه داد: فرهنگ کارگری اسلام باید به وسیله رسانه ها انتشار پیدا کند، باید به این نکته توجه داشت که اگر کارگران نباشند جامعه می خوابد؛ مقام کارگر باید آن چنان که در دین مبین اسلام بیان شده معرفی شود.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این که کارگران در کنار فعالیت های خود باید مسؤولیت پذیر نیز باشند، ابراز داشت: کارگر کسی است که در کنار انجام فعالیت های خود، مسؤولیت پذیر نیز باشد؛ در روایات آمده است که خداوند دوست دارد کارها متقن و محکم انجام شود که کارگران نیز باید این چنین باشند؛ رسانه های وظیفه دارند مقام کارگران را به آنان بشناسانند و مسؤولیت پذیری را در آنان تقویت کنند.

 

وی با اشاره به فعالیت های بهز یستی عنوان کرد: یکی از مهم ترین خدمات اسلام این است که قدرتمندان باید به فکر ضعفا باشند، کسی که معلول به دنیا آمده یا پس از سال ها تلاش و زحمت از کار افتاده است عضوی از جامعه به شمار می رود، از همین رو برای نیازهای این گونه افراد نیز باید تلاش شود.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که دولت باید تلاش کند تا نرخ بیکاری را کاهش بیشتری دهد، خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر در شرایط سختی قرار داریم، اگر در این شرایط سخت نرخ بیکاری کاهش پیدا کند، افتخار بزرگی محسوب می شود.

 

وی یاد آور شد: امروزه جوانان از ترس بیکاری ازدواج نمی کنند و وظایف خود را به خوبی انجام نمی دهند؛ اگر کسی ثروتمند است به جای این که پول خود را به خارج از کشور ببرد یا در مسیرهای دیگر خرج کند، باید سعی داشته باشد ایجاد اشتغال کرده و کار را توسعه دهد.

 

این مرجع تقلید با بیان این که مسأله پرداخت یارانه نقدی به همه افراد جامعه از آغاز اشتباه بود، گفت: متأسفانه زمانی برخی شعارهای روزمره را ملاک قرار داده و آینده را به خطر انداختند، چیزی هم که داده شود پس گرفتن آن بسیار سخت است اما این مشکل باید حل شود.

 

وی افزود: گرفتن یارانه برای افراد بی نیاز اشکال شرعی دارد، نیازی نیست که تمام جمعیت کشور از بیت المال استفاده کنند، استفاده از بیت المال برای نیازمندان است؛ برخی از افراد از پیشامدها و عوارض حذف یارانه اغنیا هراس دارند، اما مسؤولان باید با شجاعت کامل به این کار ادامه دهند؛ حداقل 50 درصد کشور به دریافت یارانه نیاز ندارند، یارانه متعلق به نیازمندان است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این که هر کار مهمی عوارضی دارد، مسؤولان را به حذف یارانه افراد بی نیاز توصیه کرد و اظهار داشت: این کار مهم را انجام دهید تا آیندگان به شما درود بفرستند، اگر در این راه خلوص نیت وجود داشته باشد خداوند متعال نیز کمک می کند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات