۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۵۶۸۵۲
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

ترویج و گسترش فرهنگ‌ دینی از وظایف ذاتی حوزه علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، رساندن پیام دینی به جوامع را تکلیف ذاتی حوزه های علمیه دانست و گفت: حوزه علمیه بر خود وظیفه می داند که جهت ساماندهی و نهادینه سازی فرهنگ دینی و گسترش آن در همه ابعاد زندگی تلاش کند.
حجت الاسلام علي غفاري، مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، کارگروه توسعه و تعمیق دینی امروز با حضور مدیران حوزه علمیه برادران و خواهران مازندران و جمعی از مسؤولان استان در صدا و سیمای استان برگزار شد.

 

حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران در این نشست، رساندن پیام دینی به جوامع را تکلیف ذاتی حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: به همین دلیل این مرکز مهم و اثرگذار دینی بر خود وظیفه می داند که جهت ساماندهی و نهادینه سازی فرهنگ دینی و گسترش آن در همه ابعاد زندگی تلاش کند.

 

وی افزود: در حال حاضر مسایل نظامی و اقتصادی تهدید جدی محسوب نمی شود بلکه موضوع فرهنگی یکی از تهدیدهای جدی نظام است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه علم دار فرهنگ دینی و ترویج آموزه های وحیانی هستند، تصریح کرد: این امر از تکالیف ذاتی آنها است و برای همین امر تربیت می شوند.

 

وی ادامه داد: جامعه از هیچ دستگاهی به غیر حوزه، انتظار ندارد که برای فرهنگ دینی به صورت تکلیفی برنامه داشته باشند و کار کنند و در حقیقت نهادینه سازی فرهنگ دینی وظیفه ذاتی حوزه های علمیه است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران بر ضرورت استفاده از شیوه های نوین تبلیغ به منظور پاسخگویی به شبهات دینی تأکید کرد و گفت: باید با برنامه ریزی صحیح در برابر هجمه های گسترده دشمنان ایستاد و نسل آینده را در تهاجم آنها حفظ کرد.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان و ابزار خود را برای مقابله با اسلام ناب به کار گرفته اند، افزود: آنها تلاش می کنند تا چراغی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا روشن کرده را خاموش کنند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که حوزه های علمیه علم دار فرهنگ دینی و ترویج آموزه های وحیانی هستند، تصریح کرد: این امر از تکالیف ذاتی آنها است و برای همین امر تربیت می شوند.

 

حجت الاسلام غفاری بر ضرورت هم افزایی و همگرایی میان دستگاه های فرهنگی و حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: تقویت فرهنگی دینی در جامعه نیازمند وحدت و همدلی همه سازمان ها و نهادهای مسؤول در کشور است.

 

وی در ادامه گفت: برای این که حوزه علمیه به وظیفه ذاتی خود به درستی عمل کند باید همه دستگاه های فرهنگی به میدان بیایند تا شاهد تعمیق باورهای دینی در جامعه باشیم.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که ظرفیت های فرهنگی در دستگاه های دولتی و مردمی پراکنده است که باید شناسایی و ساماندهی شود، افزود: اگر همه این ظرفیت ها با هم مورد استفاده قرار گیرد به حتم شاهد رونق بیشتری در عرصه برنامه های دینی خواهیم بود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات