۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۵۶۹۴۹
آیت‌الله نوری همدانی در دیدار وزیر کار:

دولت تمام توان خود را برای رونق اشتغال و رفع بیکاری بکار گیرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی در دیدار وزیر کار بر لزوم اهتمام جدی دولتمردان برای رفع مشکل بیکاری و رونق اشتغال تاکید کرد و گفت: ایجاد اشتغال، خدمتی بسیار بزرگ و کار پیغمبران است؛ بنابراین نخستین وظیفه و اولویت کاری شما نیز باید ایجاد اشتغال باشد.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در دیدار علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیانات خود را با اشاره به حدیثی از حضرت رسول اکرم(ص) آغاز کرد و گفت: هر کسی وجودش برای مردم اثربخش‌تر باشد، در پیشگاه خدای متعال هم از مقام بالاتری برخوردار است و این توفیقی از جانب خدای متعال است.

 

وی در پاسخ به ابلاغ سلام رییس جمهور از سوی وزیر کار اظهار داشت: ما هم متقابلا خدمت ایشان سلام می کنیم؛ حجت‌الاسلام روحانی با نیت، فرهنگ و زحمات خود توانسته دولتی به وجود آورد که امثال شما در آن مسؤولیت دارید.

 

ایجاد اشتغال مهم‌ترین وظیفه وزیر کار

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نکاتی در خصوص فعالیت در سمت وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال، خدمتی بسیار بزرگ و کار پیغمبران است؛ بنابراین نخستین وظیفه و اولویت کاری شما نیز باید ایجاد اشتغال باشد.

 

وی افزود: برخی به نزد حضرت رسول اکرم(ص) می‌آمده و اظهار احتیاج می‌کردند که ایشان در پاسخ می‌فرمودند، هر کسی که اظهار نیازمندی کند به او کمک می‌کنیم اما در راهی قدم بردارید تا توانمند شده و زندگی خود را اداره کند؛ پیامبر اکرم(ص) به قدری سخن خود را تکرار می‌کردند تا فرد محتاج به سوی اشتغال ورزی برود.

 

اهمیت قائل شدن پیامبر اکرم به اشتغال ورزی

این مرجع تقلید تصریح کرد:‌ پیامبر گرامی اسلام(ص) علاوه بر توصیه به کارگری و اشتغال ورزی، خود نیز وسایل اشتغال را برای فقرا فراهم می‌کرد چراکه طبقه کارگر در نزد خداوند متعال محترم‌ترین طبقات است.

 

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) دست پینه بسته کارگر را می‌بوسید چراکه پینه نتیجه کار کارگر بود و بوسیدن آن تقدس و اهمیت کار کردن را نشان می‌داد؛ بنابراین خدمت شما در سمت وزارت کار خدمت بسیار بزرگی است.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد: کسی که از روی اخلاص در هر کاری گام بردارد، خداوند او را کمک می‌کند و ما امیدواریم که شما نیز روز به روز در مسیر اشتغال آفرینی و ایجاد شغل توفیق بیشتری پیدا کنید.

 

وی به دومین وظیفه مهم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان اجرایی کردن بیمه سلامت اشاره و ابراز کرد: محرومان جامعه دغدغه بسیاری در خصوص بیمه سلامت دارند و این نشانی بر مسؤولیت بسیار مهم شما در این زمینه است.

 

ورزش و کم خوری دو عامل مهم بر سلامت انسان

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به عوامل سلامت فردی انسان ادامه داد: ورزش بر سلامت انسان بسیار مهم و مؤثر است که اگر این فرهنگ عمومی شود، بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی افزود: بیان کردن کیفیت انواع غذاها و راهنمایی دادن در خصوص اعجاز و اسرار خوراکی‌ها، یکی از عوامل بسیار مهم برای بالا بردن سطح سلامت جامعه است.

 

وی با بیان این‌که ورزش و کم خوری را دو عامل مهم بر سلامت انسان است، گفت: بیش از50 درصد سلامت انسان مربوط به کم خوری توأم با ورزش است.

 

این مرجع تقلید عنوان کرد: روایتی از امام معصوم(ع) داریم، کسی که کم بخورد، هم بدنش سالم و هم قلبش رقیق تر است اما کسی که زیاد می‌خورد، هم بدنش مریض و هم قلبش غلیظ می‌شود.

 

اهمیت ورزش بر سلامت جامعه و کاهش هزینه‌های دولت و مردم

وی گفت: بنده در عین حال که 90 سال سن دارم، به دلیل ورزشی که هیچگاه آن را ترک نکردم، تاکنون متوسل به قرص و داروی شیمیایی نشده و همواره نشاط جوانی خود را حفظ کرده‌ام.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر لزوم پیشگیری در مواجهه با امراض و بیماری‌ها خاطرنشان کرد: اگر شما به ترویج فرهنگ ورزش همگانی اقدام کنید، سطح سلامت جامعه بسیار بالا می‌رود و این مسأله هزینه‌های دولت و مردم را نیز کاهش می‌دهد.

 

اداره سازمان بهزیستی و تعاون تولید زودبازده از جمله وظایف مهم وزارت کار است

وی اداره کردن سازمان بهزیستی را سومین وظیفه مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: تعاون تولیدهای زودبازده از دیگر وظایف مهم این وزارتخانه است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه افزود: بسیاری از اشخاص علاقه به کار کردن داشته اما وسیله‌ای برای تولید ندارند و یا وسایل کار آنان دیر بازده است؛ دولت باید در این راستا و به کمک نیروهای مردمی خود، مراکزی جهت تولید زود بازده آماده کند.

 

وی در پایان با بیان این‌که حرمت رباخواری در اسلام به سبب اهمیت اشتغال و کار است، خاطرنشان کرد: بر اساس مبانی اسلامی ازدیاد ثروت و مال می‌بایست از راه خدمت و کار و یا پول توام با کار باشد./997/پ201/ج

ارسال نظرات