۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۲۵۷۰۰۶

برگزاری مراسم گرامیداشت واقعه طبس و یادبود شهید منتظر قائم در مشهد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت واقعه طبس و یابود شهید منتظر قائم و رونمایی از فراخوان سرود طنین رهایی در مشهد برگزار شد.
برگزاری مراسم گرامیداشت واقعه طبس و یادبود شهید منتظر قائم در مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم بزرگداشت واقعه طبس و یابود شهید منتظر قائم و رونمایی از فراخوان سرود طنین رهایی بعد از ظهر امروز در فرهنگسرای غدیر برگزار شد.

 

مجید عسگری، معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری مشهد، در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری گروه های سرود مردمی در سطح شهر، گفت: از دهه فجر 93 گروه های سرود مردمی با عنوان طنین پیروزی، با موضوع استکبار ستیزی و نهضت مردمی شروع به فعالیت کردند و به صورت پاتوق های انقلاب و بهار فاطمی در سطح شهر برگزار شد.

 

وی به دیگر مضامین این سروده‌ها اشاره و اظهار داشت: در ایام دهه فجر بازخوانی انقلاب و نیز موضوع های روز از جمله استکبار ستیزی و همچنین در ایام نوروز با توجه به مصادف بودن 5 روز اول نوروز با ایام شهادت حضرت فاطمه(س) با مضامین معرفتی و آیینی و سپس با محوریت ایثار و جایگاه مشهد در کشور و معارف های رضوی برگزار شد.

 

عسگری، با اعلام حمایت این نهاد از گروه های سرود مردمی، تصریح کرد: امیدواریم در افق آینده به مجموعه ای از فعالیت های هنری با رویکرد دینی و انقلابی تبدیل شود.

 

اسفندیار قره باقی، شاعر و خواننده انقلابی نیز در این مراسم گفت: سرود نقش مهمی در پیشبرد اهداف فرهنگی، هنری و حتی نظامی در دوران دفاع مقدس و انقلاب داشت و ما باید این موسیقی ارزشی را در میان جوانان و مردم گسترش داده و به مخاطبان منتقل کنیم.

 

وی، با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب همواره از سروده های انقلابی حمایت کرده اند، خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب دست‌هایی از پشت پرده سعی بر رواج موسیقی مبتذل در صدا وسیما داشته اند و در اجرای این نوع موسیقی انقلابی و ارزشی کارشکنی کرده و جلوی آن را گرفته اند و اگر موسیقی به صورت علمی برگزار شود از ابتذال رهایی پیدا می کند.

 

قره باغی، اظهار داشت: برای این که سرودهای انقلابی جایگاه خود را پیدا کند، مسؤولان باید این جریان ارزشی سرود را که شکل گرفته مورد تایید قرار دهند.

 

این شاعر انقلابی، با ابراز تأسف از این که برخی با دید پایین به تجهیزات نظامی آمریکا نگاه می کنند، اظهار داشت: آمریکا با بالاترین تجهیزات نظامی وارد شد و این که برخی عنوان می کننند که آمریکا با تجهیزات کم در این واقعه حضور دارد جای تأسف دارد، در حالی که نمونه ای از تجهیزات آن ها اسلحه ای سنگین و نیمه سنگین کالیبر 50 بود که برای انتقال آن به 4 خدمه مورد نیاز است.

 

وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که می فرماید: «شن ها مانور خدا بود.» تصریح کرد: امدادهای غیبی آن ها را گرفتار کرد و طوفان شن که خیلی شدید بود، آن ها را زمین گیر کرد.

 

گفتنی است در این مراسم از برگزیدگان گروه های سرود طنین پیروزی تقدیر به عمل آمد، همچنین اسفندیار قره باغی از شاعران و خواننده انقلابی به اجرای برنامه در این مراسم پرداخت./1310/پ202/ب4

ارسال نظرات