۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۵۷۰۱۸
آیت الله طبرسی:

رعایت آداب زندگی اسلامی سلامت جسم و روح را تضمین می کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی بهترین دعا برای انسان را عافیت دانست و اظهار داشت: تاکید اسلام در پیشگیری از بیماری چنان است که اگر افراد آداب زندگی اسلامی را رعایت کنند کمتر به بیماری‌ دچار می‌شوند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران شب گذشته در مراسم تجلیل از نیکوکاران حوزه سلامت که در تالار آیت الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد با بیان این‌که فلسفه وجودی قرآن شفا و رحمت برای عالم است، افزود:‌ مسأله سلامت در همه جوامع بشری اهمیت خاصی دارد و گرایش به امور خیر، یکی از بهترین و با فضیلت‌ترین اقدام ها در اسلام است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این‌که دین مبین اسلام درباره سلامت بسیار تاکید کرده است، تصریح کرد: یکی از نام‌های خداوند شافی است و همه تکالیف انسان وقتی سالم باشد بر او واجب است و در غیر این صورت بسیاری از تکالیف از شخص بیمار سلب می شود.

 

وی بهترین دعا برای انسان را عافیت دانست و اظهار داشت: تاکید اسلام در پیشگیری از بیماری چنان است که اگر افراد آداب زندگی اسلامی را رعایت کنند کمتر به بیماری‌ دچار می‌شوند.

 

آیت الله طبرسی اشاره به این که طبیب، دوست مردم است و دو طیف روحانی و پزشک همواره به عنوان امین و محرم مردم بودند و هستند، گفت: امروز پزشک در هر جامعه‌ای از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

وی با اشاره به این که دانشگاه، مکان علمی مقدس در ارتقای جایگاه پزشکان است و نقش بسیار سازنده و بالایی را ایفا می‌کند، بیان داشت: پیشرفت‌های امروز کشور در عرصه بهداشت و درمان در یک مقایسه کوتاه قابل مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیست.

 

امام جمعه ساری با بیان این که امروز اساتید، پزشکان و دانشگاهیان ایران اسلامی توانستند تحولی چشمگیر در امر علم و دانش صورت دهند، خاطر‌نشان کرد: پیشرفت های امروز ایران اسلامی در دانش پزشکی الگوی کشورهای اسلامی است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به این که با وجود‌ پیشرفت‌های صورت گرفته در علم پزشکی اما هنوز تا رسیدن به قله های پیشرفت در این حوزه فاصله داریم، تصریح کرد: با توجه به حضور نیروهای جوان ایران در صنعت پزشکی، می‌توان‌ در دنیای امروز هم جایگاه وِیژه ای داشت‌.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که مشکلات پیش روی ایران اسلامی باید با وحدت و همدلی یکی پس از دیگری ار سر راه برداشته شود، خاطر نشان کرد: ما باید برای توسعه و پیشرفت علمی و پزشکی کاری کنیم که همچون انقلاب به دیگر کشورها صادر شود.

 

قاسم جان بابایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در ادامه این مراسم، ساخت کلینیک‌های ویژه درمانی را از اولویت‌های دانشگاه عنوان کرد و افزود: فضاهای مراکز بهداشتی درمانی باید زیباتر از ساختمان های مسکونی باشد تا مردم در فضایی راحت و در آرامش مشکلات درمانی خود را برطرف کنند.

 

وی با بیان این‌که 60 درصد حوزه سلامت مربوط به مسائل اجتماعی است، اظهار کرد: در قدم نخست باید چالش‌ها را بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی بررسی و ارزیابی کنیم تا بتوانیم مشکلات این بخش را با قوت بیشتری رفع کنیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات