۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۵۷۰۵۲
مدیرکل سابق ارشاد اسلامی اصفهان تأکید کرد؛

ضرورت استقرار پیوست فرهنگی در پروژه‌های بزرگ

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: موضوع استقرار پیوست فرهنگی در پروژه‌های بزرگ که در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید شده جزء اصلی‌ترین مناسبت‌های فرهنگی است که باید اتفاق بیفتد.
حجت الاسلام قطبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل ارشاد استان اصفهان که در هتل آسمان برگزار شد تبیین نقشه راه فرهنگ و هنر اصفهان و تبیین برنامه‌های مربوط به حوزه تئاتر را از جمله رویکردهای مهم ارشاد در سال جدید عنوان کرد و گفت: تاریخ زندگی اصفهانی ها سراسر فرهنگ و هنر بوده و در فرهنگ این خطه در تاریخ بشر درخشیده است.

 

 

وی با اشاره به تهیه و تدوین سند آمایش سرزمین در برش استانی بیان کرد: سند آمایش سرزمینی در برش استانی مسیر توسعه استان را تکمیل، آسیب شناسی و ظرفیت شناسی کرده و یکی از بخش‌های این سند 21 بخشی مربوط به حوزه فرهنگ اجتماعی با افق" اصفهان کریدور علم و فناوری، هنر و گردشگری" است.

 

 

مدیر کل سابق ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان این که در مسیر توسعه فرهنگ استان باید به چند نکته توجه شود، تصریح کرد: در توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز و تقویت زمینه‌های آفرینشگری فرهنگی و هنری، تحکیم پیوندهای فرهنگی اجتماعی و عادت واره‌های بومی و محلی و مسجد مداری و تقویت فرهنگ مسجد در فعالیت‌ها از جمله این اهداف در راهبردهای توسعه فرهنگی اجتماعی استان در برنامه ششم توسعه است.

 

 

وی با اظهار تأسف از این که در حوزه نمایش با ضعف‌هایی روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: باید به بنیادها و زیرساخت‌های این حوزه از جمله موسیقی، سینما، ادبیات، نمایش نامه، فیلم نامه و غیره توجه ویژه شود و متأسفانه ما تاریخ و تمدن خود را بازیابی نکرده‌ایم بنابراین نوسازی اسطوره‌ها در دستور کار این 14 راهبرد بیان شده است.

 

 

حجت‌الاسلام قطبی با تأکید بر عدم طراحی شناسنامه استاندارد در محصولات فرهنگی، ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای با مدیرکل استاندارد امضا شده تا محصولات فرهنگی هنری را استاندارد سازی کنیم و سالانه 350 تا 400 هزار نسل نوخواسته در آموزشگاه‌ها مشغول آموزش هستند اما استاندارهای آموزشی کمتر تعریف شده است.

 

 

وی اظهار کرد: موضوع استقرار پیوست فرهنگی در پروژه‌های بزرگ که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید شده جزء اصلی‌ترین مناسبت‌های فرهنگی است که باید اتفاق بیفتد.

 

 

مدیر کل سابق ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان این که هنر، دیپلماسی فخیم و ارزشمندی دارد، گفت: در بسیاری از مواقع کالاهای هنری به راحتی در تمام دنیا خریدار داشته که می‌تواند دیپلماسی فعال و تأثیرگذاری ایجاد کند که به هیمن منظور طرح تأسیس اقامت هنر تدوین شده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگی رویداد مدار است در حالی که باید جریان فرهنگی در این مسیر حاکم باشد.

 

حجت‌الاسلام قطبی با بیان این که موسیقی یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای در اختیار بشر است، ادامه داد: انیمیشن در استان اصفهان ظرفیت خوبی داشته و تا 2.5 برابر در یک برنامه 3 ساله امکان افزایش ظرفیت وجود دارد و با توجه به این که به دلیل تحریم امکان ورود در عرصه جهانی سینما برای ما وجود ندارد بنابراین باید عرصه انیمیشن خود را فعال کنیم./939/پ202/ب4

ارسال نظرات