۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۵۷۰۵۳
استاندار اصفهان مطرح کرد؛

توجه به بستر فرهنگ و هنر در راستای توسعه استان اصفهان امری ضروری است

خبرگزاری رسا ـ استاندار اصفهان با بیان این‌که بستر لازم برای رسیدن اصفهان به یک استان تراز اول بستر فرهنگ و هنر است، گفت: این ظرفیت و بستر در این استان وجود دارد.
رسول زرگرپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل ارشاد استان اصفهان گفت: متأسفانه در چند دهه گذشته به دلایل مختلف استان اصفهان از یک استان تراز اول فاصله گرفته است.

 

وی ابراز داشت: اصفهان به استان درجه دوم و سوم تبدیل شده اما تلاش مردم و مسؤولان برای بازگشت اصفهان به شرایط تراز اولی ادامه دارد و تأکید رییس‌جمهور در سفر خود به استان اصفهان هم بر این موضوع بود.

 

زرگرپور با بیان این که برای توسعه استان در بخش صنعت و گردشگری برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: بستر لازم برای رسیدن اصفهان به یک استان تراز اول بستر فرهنگ و هنر است که در این استان چنین ظرفیتی وجود دارد.

 

استاندار اصفهان با اشاره به سند آمایش سرزمینی در برش استانی خاطرنشان کرد: در سند آمیش سرزمینی استان اصفهان سه محور برای توسعه استان در نظر گرفته شده که یکی از آنها فرهنگ و هنر بوده که برای آن برنامه‌ریزی شده و باید تمام طرح‌ها و پروژه‌های کشاورزی، خدماتی و عمرانی پیوست فرهنگی در نظر گرفته شود.

 

وی با اشاره به شایعات پیرامون برکناری حجت‌الاسلام قطبی، مدیر کل سابق ارشاد استان اظهار کرد: تمام شایعات در مورد حجت‌الاسلام قطبی بی‌اساس بوده و کار برای جانشینی برای وی بر اساس منطق پیش رفت و حجت‌الاسلام ارزانی پیشنهاد بخش فرهنگی و هنری استان بود که به این ترتیب انتخاب شد.

 

زرگرپور با بیان این‌که انتخاب مسؤول فرهنگی استان، یکی از دغده‌های وزیر فرهنگ و ارشاد بود، تصریح کرد: نباید کار فرهنگی درگیر سیاسی‌بازی شود و سیاست اجازه دهد تا فرهنگ برای خودش تنفس کند./939/پ203/ح

ارسال نظرات