۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۵۷۰۵۷
سخنران حرم رضوی:

حق امنیت نظام اسلامی را به عنوان نعمتی بزرگ باید ادا کرد

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم مطهر رضوی گفت: خداوند در سایه جمهوری اسلامی، نعمت امنیت و استقلال به ما عنایت کرده است که باید حق آن ادا کنیم.
حجت الاسلام حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسین حسینی، سخنران حرم مطهر رضوی ظهر امروز در حرم مطهر رضوی با تبیین ویژگی های امام جواد(ع) اظهار کرد: از نظر شیعه اثنی عشری امام جواد(ع) امام نهم است که دارای ویژگی هایی چون عصمت و طهارت، علم لدنی، اعجاز، علم غیب بوده اند.

 

وی تصریح کرد: امام جواد(ع) همچون سایر امامان معصوم و به دور از هر گونه آلودگی و معصیتی بوده اند، ایشان در هیچ مکتب و کلاسی درس نیاموخته اند، بلکه علم خود را از خداوند گرفته اند.

 

سخنران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: انسان با طی کردن مسیرهای سخت جادوگری ممکن است به سحر و جادو دست پیدا کند و بتواند کارهای خارق العاده ای انجام دهد اما اعجاز عملی است که با قدرت الهی به وسیله امام صورت می گیرد که امام جواد(ع) همچون پیامبر(ص) و سایر ائمه معجزاتی داشتند که سایر افراد قادر به انجام آن نبودند.

 

وی افزود: علم غیب داشتن ائمه دارای دو ویژگی است؛ اول این که ائمه نسبت به آنچه را که خداوند در اختیارشان گذاشته است، علم غیب دارند هم چنین حق ندارند همیشه و در همه جا از این علم استفاده کنند بلکه به اذن و اجازه خداوند از علب غیب خود بهره می گیرند.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این که امنیت، نعمت بزرگی است که کمتر حق آن ادا می شود، خاطرنشان کرد: خداوند در سایه جمهوری اسلامی امنیت و استقلال به ما عنایت کرده است؛ شهدا، امام راحل(ره) و وجود رهبری با تدبیر، امنیت را فراهم کرده است در حالی کشورهای ابرقدرت از این نعمت محروم هستند و سالانه 50 هزار نفر در مدارس امریکا به وسیله اسحله کشته می شوند.

 

وی افزود: چند کشور در دنیا سراغ داریم که همچون ایران در مقابل دشمن ایستادگی کند، حرف خودش را بزند و در عین حال امنیت در کشور برقرار باشد.

 

سخنران حرم مطهر رضوی اظهار کرد: با توجه به روایت مشهور نبی مکرم اسلام(ص) در شب معراج، بهترین الگو برای بشر حجت خدا بر خلق است؛ 12 امامی که سخنان آن ها سخن خداوند و رسول الله(ص) است.

 

حجت الاسلام حسینی، داشتن نعمت های عظیم ولایت، مذهب حق و امنیت را قابل سپاس و شکرگزاری دانست و یادآور شد: هر کسی در دنیا الگوهایی برای خود برگزیده است و ما شیعیان چنین شخصیت هایی را الگوی خود قرار داده و به آن ها معتقد و مفتخریم./1308/پ202/ب5

ارسال نظرات