۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۵۷۰۸۰

طرح حفظ جزء 30 ویژه نونهالان در مساجد خراسان جنوبی اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی از اجرای طرح حفظ جزء 30 ویژه نونهالان در مساجد خراسان جنوبی خبر داد.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام رمضان زاهدی اصل، دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که مساجد باید در جامعه قطب برنامه‌های فرهنگی و مذهبی باشند، گفت: مسجد نباید تنها مکانی برای خواندن نماز باشند بلکه مسجد باید محلی برای تربیت و فراگیری احکام و آموزه‌های دین اسلام باشد.

 

وی افزود: اگر مساجد را تنها به محلی برای عبادت تبدیل کنیم در حق آن اجحاف کرده‌ایم زیرا مساجد سنگر انسان سازی هستند.

 

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به این که در حال حاضر برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و آموزشی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در حال انجام است، تصریح کرد: در حال حاضر طرح حفظ جزء 30 قرآن کریم برای نونهالان، نوجوانان و جوانان در مساجد در حال اجرا است که 16 مسجد به صورت محوری این طرح را اجرا می‌کنند.

 

حجت الاسلام زاهدی اظهار کرد: کسانی که در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند اوایل خردادماه در مرحله استانی شرکت کرده و نفرات برتر به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند و اواخر خرداد ماه در مسابقات مرحله کشوری شرکت خواهند کرد.

 

وی تصریح کرد: در پایان هر سال ما طرح‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه کانون‌های مساجد کشور ارسال می‌کنیم و امسال نیز طرحی را با محوریت حفظ قرآن نونهالان در مهدکودک‌ها پیشنهاد کرده‌ایم.

 

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: در سال گذشته طرح ما با محوریت پیوند نونهالان با مساجد بود که کودکان را به مساجد می‌بردیم تا با فضای معنوی مسجد آشنا شوند و امسال طرح حفظ قرآن نونهالان را در صورت تصویب و اختصاص بودجه در مساجد استان پیگیری خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام زاهدی گفت: برای اجرای این طرح حدود 100 میلیون تومان اعتبار نیاز است که اگر این میزان اعتبار اختصاص یابد پیش‌بینی می‌کنیم چهار هزار نونهال را وارد این طرح کرده و برای آن‌ها کد شناسایی صادر کنیم.

 

وی با اشاره به این که محور حفظ جزء 30 قرآن برای نونهالان خواهد بود، خاطرنشان کرد: این دوره تنها در مهدهای کودک اجرا نخواهد شد بلکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد طی یک قرارداد با آموزش و پرورش قرارداد به حفظ قرآن در میان کودکان دبستانی و باهوش کمک خواهد کرد و به این ترتیب دوره از مهدهای کودک شروع شده و تا دبستان ادامه خواهد داشت.

 

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان این که برای اعتلای فرهنگ قرآنی در جامه باید از مهدهای کودک و سنین پایین آموزش قرآن را به کودکان آغاز کرده و آن‌ها را با قرآن مأنوس کنیم، یادآور شد: پس از آن می‌توانیم در سنین بالاتر کودکان را با معنی و تفسیر آیات آشنا کنیم تا آن‌ها به صورت عملی فرهنگ قرآنی را در زندگی خود به کار برند و بتوانند یک جامعه متعالی قرآن را ایجاد کنند./968/پ202/ب5

ارسال نظرات