۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۵۷۱۰۱
کارشناس مسائل بین الملل:

مسابقات بین‌المللی قرآن نوعی مقابله با جریان سازی رسانه‌ای غرب است

خبرگزاری رسا ـ حسن هانی زاده با بیان اینکه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم از جمله اقدامات خوب و مثبت جمهوری اسلامی ایران درحوزه دیپلماسی عمومی است خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات قرآن کریم باعث آشنایی جهان اسلام با جمهوری اسلامی ایران و در نتیجه انس و الفت و وحدت و اتحاد هرچه بیشتر جوامع مسلمان می شود.
حسن هاني زاده

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، حسن هانی زاده با بیان اینکه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم از جمله اقدامات خوب و مثبت جمهوری اسلامی ایران درحوزه دیپلماسی عمومی است خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات قرآن کریم باعث آشنایی جهان اسلام با جمهوری اسلامی ایران و در نتیجه انس و الفت و وحدت و اتحاد هرچه بیشتر جوامع مسلمان می شود.

 

وی حضور قاریان ازکشورهای مختلف اسلامی را عامل اصلی وحدت و همگرایی مسلمانان دانست و افزود: قرآن کتاب آسمانی بیش از یک میلیارد و 200 میلیون مسلمان است بنابراین برگزاری این مسابقات منجر به همگرایی مسلمانان و در مقابل خنثی شدن توطئه های رسانه های صهیونیستی علیه ایران می شود.

 

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: رسانه های غربی، عربی و صهیونیستی تلاش دارند به نوعی وانمود کنند که مسلمانان ایران قرآنی متفاوت از قرآن سایر کشورهای اسلامی را قبول دارند تا از این طریق جایگاه ایران به عنوان کشوری تاثیر گذار در منطقه خاورمیانه را از بین ببرند.

 

وی با بیاناینکه متاسفانه این تبلیغات سوء روی برخی کشورها تاثیر گذار بوده است افزود: خوشبختانه برگزاری سالانه مسابقات بین المللی قرآن تمامی تلاش ها و جریان سازی های عربی، غربی و صهیونیستی را خنثی کرده و از بین می برد.

 

هانی زاده افزود: قاریان قرآن کشورهای اسلامی به عنوان سفیران کشورشان با حضور در ایران و مشاهدات واقعیات از نزدیک نسبت به عملکرد جمهوری اسلامی به خوبی به فرهنگ غنی و پایبندی ایران اسلامی به قرآن مشترک مسلمان پی می برند./1325/د101/ف

ارسال نظرات