۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۵۷۱۲۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

جامعه دینی نیازمند طرح های فرهنگی فاخر و ماندگار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که جامعه ما نیازمند کارهای فاخر و ماندگاری است، افزود: متأسفانه در کشورمان برای کارهایی که ارزش و ماندگاری ندارد بودجه های بسیاری صرف می شود.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با گلایه از بی توجهی به مسائل فرهنگی در کشور، گفت: متأسفانه شورای فرهنگی عمومی تنها به برگزاری جلسه خلاصه شده است و مسائلی که در حوزه وظایف این شورا نیست در جلسات بررسی می شود.

 

وی با تأکید براین که جامعه ما نیازمند کارهای فاخر و ماندگاری است، افزود: متأسفانه در کشورمان برای کارهایی که ارزش و ماندگاری ندارد بودجه های بسیاری صرف می شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اهمیت و جایگاه فرهنگ گفت: تهاجم فرهنگی در کشور ما از سوی دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب جدی است و در ابعاد مختلف ورود پیدا کرده است و شورای فرهنگ عمومی باید با این تهاجم مقابله کند.

 

وی در ادامه سخنان خود افزود: هجمه های وسیع فرهنگی غرب با چهره های گوناگون در قالب اعتیاد و فیلم های ماهواره ای در حال ورود به حریم خصوصی مردم است.

 

آیت الله نورمفیدی، رسالت مسؤولان در تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی را بسیار مهم و حائز اهمیت ارزیابی کرد و افزود: مدیران فرهنگی باید در کنار مردم به رسالت خود عمل کنند تا شاهد گسترش روز افزون فرهنگ دینی در جامعه باشیم.

 

وی با بیان این که باید فرهنگ را در عرصه های مختلف به منصه ظهور برسانیم، ادامه داد: اقدامات ارزنده و والایی باید در راستای مطالبات رهبری در خصوص مسأله فرهنگ وجود داشته باشد که این امر نیازمند برنامه ریزی و حرکت جهادی است.
 
آیت الله نورمفیدی، وحدت را مهمترین موضوع فرهنگی در استان گلستان دانست و گفت: 36 سال در این زمینه تلاش کردیم، نباید بگذاریم که خللی به آن وارد شود.

 

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی، توجه به موضوع وحدت است، اظهار داشت: حفظ وحدت، دستور اسلام و قرآن و سیاست نظام است و همه وظیفه دارند در این راستا عمل کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مبنی بر تدوین تاریخ شفاهی فرهنگ و هنر استان با عنوان «تلخ و شیرین اصحاب فرهنگ و هنر استان گلستان» گفت: تدوین دانشنامه گلستان در مجتمع، فرهنی میرداماد از سال های قبل شروع شده و مسائل مرتبط با استان در زمینه هایی همچون تاریخ  و ادب به طور مفصل بررسی می شوند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که این دانشنامه، در بیش از سه هزار موضوع، تدوین می شود، افزود: علاوه بر این، خاطرات 350 نفر از بزرگان علم و فضیلت استان گلستان نیز تدوین شد که من یک جلد آن را تقدیم مقام معظم رهبری کردم./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات