۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۵۷۱۳۰
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل:

دشمن شناسی و بصیرت نافذ شهید مطهری ریشه در تقوای او داشت

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اردبیل، دشمن شناسی و بصیرت نافذ شهید مطهری را در تقوای این شهید بزرگوار دانست و گفت: ولایت مداری، شجاعت و مطیع ولایت بودن از خصایص این شهید معلم بود.
حجت الاسلام کاملي فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام حسن کاملی فر، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اردبیل ظهر امروز در نشست خبری سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و روز معلم با اشاره به شخصیت والای شهید مرتضی مطهری، گفت: قلم شهید مطهری در جهت پاسخ‌گویی به نیازهای فکری جامعه و پاسخ به شبهات بود.

 

وی دشمن شناسی و بصیرت نافذ شهید مطهری را زبانزد خاص و عام و اصلی ریشه‌دار در تقوای وی دانست و افزود : ولایت‌مداری، شجاعت، مطیع امام خمینی(ره) بودن و خود را شاگرد مخلص امام خمینی(ره) دانستن از خصایص این شهید معلم بود.

 

حجت‌الاسلام کاملی فر با اشاره به معرفی ایام شهادت شهید مطهری به نام هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، گفت: آثار و برکات معنوی و فکری شهید مطهری با گذشت زمان ابعاد جدیدی پیدا کرده است.

 

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: روزی که حضرت امام خمینی(ره) با فرمان تاریخی خود در دوم اردیبهشت سال 1358 تأسیس سپاه پاسداران را صادر کرد، کمتر کسی به عمق اندیشه و تصمیم حضرت امام خمینی(ره) واقف بود.

 

وی با اشاره به این جمله حضرت امام خمینی(ره) که اگر سپاه نبود کشور نبود، گفت: اکنون سپاه وارد 36 سالگی خود شده و دامنه و اثرگذاری آن در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی روز به روز افزایش یافته و به یک نیروی کم‌نظیر در تحولات جهانی تبدیل شده است.

 

حجت‌الاسلام کاملی فر با بیان اینکه سپاه، تهدیدهای خطرناکی همچون جنگ تحمیلی را به فرصت و دفاع مقدس تبدیل کرد، افزود: سپاه از طریق بسیج با اقشار مختلف جامعه ارتباط تنگاتنگی دارد و دارای بهترین پشتوانه مردمی است.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با اشاره به برخورداری سپاه از پیشرفته ترین موشک های قاره‌پیما و پهبادهای مدرن، تصریح کرد: این قدرت و اقتدار و روحیه دینی و انقلابی سپاه، نشان‌دهنده ولایت‌مداری پاسداران و جایگاه مردمی و قدرت بسیجی‌گری سپاه است.

 

وی بیان داشت : امروز به برکت برنامه‌های هدفمند و منظم عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج روحیه دینی و دفاعی و انقلابی در این نهاد مقدس برقرار است و پاسداران از روحیه مکتبی و انقلابی برخوردارند.

 

حجت الاسلام کاملی‌فر خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها و برنامه‌های سیاسی سپاه و بسیج، سپاه را از بصیرت و آگاهی و دشمن شناسی بالایی برخوردار کرده است.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل افزود: امروز برنامه‌های عقیدتی و بصیرت افزایی بیش از هر زمان دیگری در برنامه های مسؤولان قرار دارد و هر پاسدار هر سال به مدت یک هفته در مراکز آموزشی سپاه دوره های تربیت و تعالی را با هدف معرفت افزایی و کسب بصیرت سپری می‌کند.

 

وی با بیان اینکه سپاه هیچ وقت خود را هزینه احزاب و گروه های سیاسی نکرده و نخواهد کرد، تصریح کرد: امروز دشمنان به دلیل تأثیر و نقش سپاه در تحولات جهانی، سپاه هراسی را راه انداخته‌اند تا سپاه را محدود ساخته و صرفا به یک نیروی پادگانی تبدیل کنند و نسبت به انقلاب و دستاوردهای آن و خنثی سازی توطئه های دشمن منفعل و بی‌تفاوت کنند.

 

حجت‌الاسلام کاملی فر خاطرنشان کرد: سپاه برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی دچار محافظه‌کاری نخواهد شد و به وظیفه اصلی خود عمل خواهد کرد.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان اینکه هفته عقیدتی سیاسی در سپاه از یازدهم اردیبهشت آغاز و تا پایان هفدهم اردیبهشت ادامه دارد، افزود: یازدهم اردیبهشت روز شهید مطهری، ولایت و فرهنگ مهدوی، دوازدهم اردیبهشت روز شهید مطهری، ایمان و معنویت، سیزدهم اردیبهشت روز شهید مطهری، پیشرفت علم و فناوری، چهاردهم اردیبهشت روز شهید مطهری، پیشرفت و عدالت، پانزدهم اردیبهشت روز شهید مطهری، امر به معروف و نهی از منکر، شانزدهم اردیبهشت روز شهید مطهری، وحدت و بیداری اسلامی و هفدهم اردیبهشت روز شهید مطهری، فرهنگ و اخلاق اسلامی نامگذاری شده است.

 

وی با اشاره به برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، گفت: همایش تجلیل از مقام و شخصیت شهید مطهری، مراسم گرامیداشت و تجلیل از اساتید، مربیان، هادیان سیاسی و سرگروه‌های صالحین و معلمان بسیجی، محافل انس با قرآن و نشست های بصیرتی و ده‌ها برنامه دیگر از جمله این برنامه ها است./937/پ202/ح

ارسال نظرات