۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۲۵۷۱۵۱
امام جمعه خلخال:

وحدت، همدلی و همزبانی راز موفقیت و شکوفایی کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل، وحدت، همدلی و همزبانی را مقوله مهم و اصلی در جامعه دانست و گفت: وحدت و همدلی و همزبانی راز موفقیت و شکوفایی کشور و ضرورت اصلی در انسجام کشور به شمار می‌رود.
حجت الاسلام رشتبري، امام جمعه شهرستان خلخال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه شهرستان خلخال، عصر امروز در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال با اشاره به موضوع توجه به خشونت در جامعه به عنوان یک آسیب اجتماعی، گفت: ریشه اصلی خشونت در جامعه ما اکنون خلأ محبت است و اگر این خلأ با تعامل و همدلی و همزبانی رفع شود، خشونت از جامعه رخت خواهد بست.

 

وی با اشاره به این که دین مقدس اسلام دین عطوفت و مهربانی است، افزود: نوع برخورد در جامعه مهم است و اگر با عطوفت و مهربانی همراه شود، جامعه عاری از خشونت خواهد شد.

 

امام جمعه خلخال با اشاره به نقش خانواده در کاهش آسیب های اجتماعی، تصریح کرد: باید شعار سال مقام معظم رهبری در تمام حوزه‌ها عملی شود و یکی از کانون‌های تربیتی و ساختاری در جامعه خانواده است که باید برای پرهیز از خشونت و آسیب‌ها آموزش‌های لازم در قالب مفاهیم ارتباطی و رفتاری به خانواده‌ها داده شود.

 

حجت الاسلام رشتبری تشکیل پروسه آموزش مفاهیم ارتباطی و رفتاری برای کلیه کارکنان ادارات را خواستار شد و بیان کرد: برخورد صحیح کارکنان در ادارات، نحوه پاسخ به مردم و رفتارهای گروهی باید با سرلوحه قرار دادن تکریم ارباب رجوع همراه شود و هر چقدر این رفتار مناسب باشد، مردم از آسیب‌ها به دور خواهند ماند.

 

وی به ضرورت اهمیت شعار سال اشاره کرد و گفت: دید نافذ رهبر معظم انقلاب کلیه خلأها در جامعه و کشور را مشخص کرده و اکنون که از سوی معظم‌له این شعار در سال 94 بیان شده، بیانگر وحدت، همدلی و همزبانی بوده و به عنوان یک ضرورت اصلی در انسجام کشور به شمار می‌رود.

 

امام جمعه شهرستان خلخال ادامه داد: در تمامی شعارهای سال، رهبر معظم انقلاب همواره بر دو محور اقتصاد و وحدت تأکید داشتند که بیشتر محور شعارها از جمله اقتصاد و معضلات اقتصادی، انضباط اقتصادی و مالی، مبارزه با اسراف، بحث جهاد اقتصادی، تولید ملی، حماسه سیاسی و اقتصادی و در سال 93 شعار سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بیانگر اهمیت این موضوع بود.

 

حجت الاسلام رشتبری تصریح کرد: اهمیت شعار سال فقط برای مباحث داخل کشور نیست و رهبر معظم انقلاب با نگاه عمیق به مسائل و مشکلات کشورهای منطقه از جمله عراق، عربستان، یمن و سایر کشورها تمامی مردم و مسؤولان را به وحدت و همدلی فرا خوانده اند که راز موفقیت کشور و ملت در این شعار سال است.

 

وی یادآور شد: مردم و مسؤولان بدانند که رهبر معظم انقلاب با تشخیص صریح و ‌آشکار تمامی خلأها و نقاط آسیب‌پذیر را شناسایی و برای رفع موانع و خلأها نیز راهکار‌های اصولی بیان کرده‌اند که لزوم توجه به شعار سال و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب یک وظیفه برای همه مسؤولان‌، دولتمردان و ملت ایران است./937/پ202/ح 

ارسال نظرات